عنوان فارسی مقاله:

مسئولیت اجتماعی شرکت چگونه به عملکرد مالی شرکت کمک می‌کند؟ نقش میانجی مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری


عنوان انگلیسی مقاله:

How does corporate social responsibility contribute to firm financial performance? The mediating role of competitive advantage, reputation, and customer satisfaction


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مسئولیت اجتماعی شرکت چگونه به عملکرد مالی شرکت کمک می‌کند؟ نقش میانجی مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

رابطه‌ی مستقیم بین مسئولیت   اجتماعی شرکت (CSR) و عملکرد شرکت، توسط محققان بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد که این تست مستقیم، جعلی و مبهم باشد. این بدین دلیل است که عوامل بسیاری به طور مستقیم بر این رابطه تاثیر می‌گذارند. بنابراین، این مطالعه، مزیت رقابتی پایا، شهرت، و رضایت مشتری را به عنوان سه میانجی محتمل در رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت در نظر می‌گیرد. یافته‌های از ۲۵۰ شرکت ساخت و تولید مصرف کننده، آشکار می‌کنند که رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت، رابطه‌ای کاملا میانجی‌گری شده است. تاثیر مثبت CSR روی عملکرد شرکت به علت تاثیر مثبتی است که CSR بر مزیت رقابتی، شهرت و رضایت مشتری دارد. یافتهذهای نهایی نشان می‌دهند که تنها، مزیت رقابتی و شهرت، رابطه‌ی بین CSR و عملکرد شرکت را میانجی‌گری می‌کنند. این یافته‌ها روی هم‌رفته، نقشی را برای CSR در ارتقاء مستقیم عملکرد شرکت از طریق بهبود شهرت و مزیت رقابتی و در عین حال بهبود سطح رضایت مشتری مطرح می‌کنند.