عنوان فارسی مقاله:

میدان مغناطیسی ناشی از امواج دریا


عنوان انگلیسی مقاله:

The Induced Magnetic Field of Sea Waves



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی میدان مغناطیسی ناشی از امواج دریا و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

جریان الکتریکی تولید شده توسط حرکت دایره ای آب دریا در میدان مغناطیسی زمین میدان های مغناطیسی کوچک و متناوب را افزایش می دهد. این میدان های جزئی (minute fields) دارای فرکانس امواج اقیانوسی هستند که تحت تاثیر باد قرار می گیرند.

برای یک موج 100 متری با ارتفاع 5 متری، به مدت 8 ثانیه، وضعیت 6 دریا، میدان از حدود 3 γ در سطح موج دریا تا 0.1 γ در عمق 95 متری متفاوت می باشد. این سرعت واپاشگی کمتر از باس (bas) میدان مغناطیسی بالای سطح به علت جریان های ناشی از همان آب دریا می باشد.

مولفه این میدان در راستای انتشار جهت را در عمق حدود 8 متری معکوس می نماید و در حدود 24 متری به حداکثر مقدار منفی می رسد. اثر خالص یک میدان مغناطیسی دوار در یک سطح عمودی داشتن یک دامنه مختلف و سرعت زاویه ای متناوب، با چرخش رو به جلو در زیر سطح برگشت و چرخش معکوس رو به بالا در آن عمق است.

برای یک موج معمولی (با طول 36 متر، مدت 4.8 ثانیه، و دامنه 0.82 متر، یک موج آشفته (rough wave) متوسط در لبه پایین تر وضعیت 4) میدان از حدود 0.6 γ در سطح تا 0.1 γ در عمق 22 متر متفاوت است. معکوس مولفه میدان در جهت انتشار موج دریا در این مورد در حدود 3 متر رخ می دهد.