عنوان فارسی مقاله:

محاسبه قدرت لنز داخل چشمی پس از جراحی عیوب انکساری همراه با بروزرسانی کاربردی


عنوان انگلیسی مقاله:

Updated practical intraocular lens power calculation after refractive surgery



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی محاسبه قدرت لنز داخل چشمی پس از جراحی عیوب انکساری همراه با بروزرسانی کاربردی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

هدف بررسی

از آغاز جراجی کراتومتری انکساری در دهه 1980 تا به حال بیش از 40 میلیون نفر در سراسر دنیا به نوعی تحت این عمل قرار گرفته‌اند. در حال حاضر بسیاری از این افراد داوطلب جراحی آب مروارید هستند و مشکل دستیابی به نتایج عالی انکساری در چشم‌های دست خورده را عنوان می‌کنند. روش های متعددی برای تخمین قدرت لنز داخل چشمی (IOL) در جراحی چشم‌ها پس از انکسار طراحی شده است. بررسی حاضر بر گزینه‌های بسیار مرتبط و عملی محاسبه قدرت لنز داخل چشمی در این‌گونه موارد تأکید می‌نماید.

یافته‌های اخیر

با اصلاح روش‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در کارایی وسایل سنجشی، انجام ارزیابی‌های دقیق‌تر قدرت واقعی قرنیه و هم‌چنین قدرت لنز داخل چشمی در چشم‌ها پس از انکسار میسر شده است. توموگرافی انسجام نوری و سایر وسایل توموگرافی قرنیه، دقت این فرآیند را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. اما، زمانی که تجهیزات جدید و گران قیمت به راحتی در دسترس قرار نداشته باشند، محاسبه‌گرهای برخط لنزهای داخل چشمی مانند محاسبه‌گر انجمن جراجان آب مروارید و عیوب انکساری آمریکا موسوم به ASCRS به گزینه‌های قابل اعتماد وکارآمدی تبدیل می‌شوند. شواهد اخیر، میزان دقت این نوع محاسبه‌گرهای برخط را تأیید می‌کند.

چکیده

متون جدید از بکارگیری روش‌های غیرقابل اتکا بر داده‌های انکساری قبلی در محاسبه قدرت لنز داخل چشمی حمایت می‌کنند. محاسبه‌گرهای برخط لنزهای داخل چشمی، امکانات کارآمد و کاربر پسندی ارائه می‌دهند که این امکان سهولت هر چه بیشتر در محاسبه دقیق قدرت لنز داخل چشمی برای جراحی آب مروارید در چشم‌هایی که قبلاً تحت جراحی کراتوتومی-انکساری قرار گرفته‌اند، را فراهم می‌سازد.