عنوان فارسی مقاله:

مشاهده حرکت در برابر مجسم سازی حرکت در یادگیری یک فعالیت حرکتی پیچیده: یک مرور کوتاه بر نشریات موجود و مطالعه ای در زمینه حرکت شناسی (سینماتیک)

عنوان انگلیسی مقاله:

Action observation versus motor imagery in learning a complex motor task: A short review of literature and a kinematics study


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مشاهده حرکت در برابر مجسم سازی حرکت در یادگیری یک فعالیت حرکتی پیچیده: یک مرور کوتاه بر نشریات موجود و مطالعه ای در زمینه حرکت شناسی (سینماتیک) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

نشان داده شده است که مشاهده فعالیت و مجسم سازی حرکت در یادگیری و باز آموزی فعالیت های پیچیده حرکتی نقش دارند. طبق یک دیدگاه کاملا پذیرفته شده این دو مفهوم پایه نوروفیزیولوژیکی مشترکی در سیستم نورونی آینه ای دارند. نورون های موجود در سیستم زمانی که شخص یک فعالیت خاص را انجام دهد و یا به شخص دیگری که در حال انجام دادن همان حرکت و یا یک فعالیت مرتبط حرکتی نگاه می کند، تخلیه الکتریکی می شوند. در این مطالعه بعد از ارائه یک مرور کوتاه در زمینه نشریات منتشر شده در مورد نقش مشاهده حرکت و مجسم سازی حرکت در یادگیری حرکتی، نتایج یک مطالعه سینماتیکی که در آن مجسم سازی حرکت به طور مستقیم با مشاهده حرکت در یادگیری یک فعالیت حرکتی پیچیده جدید، مقایسه شده است، ارائه می گردد. این فعالیت پیچیده متشکل از حرکت دست و پای راست در یک زاویه (حرکت هم فاز) در هنگام حرکت دست و پای چپ در جهت مخالف (حرکت غیر هم فاز) در یک فرکانس می باشد. یادگیری حرکتی از طریق ثبت حرکت سینماتیکی مچ ها و قوزک ها ارزیابی شده است. نتایج این مطالعه نشان داد که مشاهده حرکت به عنوان یک استراتژی برای یادگیری یک فعالیت حرکتی پیچیده جدید، حداقل در فاز اولیه سریع یادگیری حرکتی، از مجسم سازی حرکت بهتر می باشد. ما معتقدیم که این نتایج کاربرد مهمی در فعالیت های آموزشی، یاد دهی ورزش و توانبخشی عصبی دارند.