عنوان فارسی مقاله:

ماتریس خارج سلولی: یک میکرومحیط دینامیک برای جایگاه سلول های بنیادین


عنوان انگلیسی مقاله:

Extracellular matrix: A dynamic microenvironment for stem cell niche


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی ماتریس خارج سلولی: یک میکرومحیط دینامیک برای جایگاه سلول های بنیادین و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

پیش زمینه : ماتریکس خارج سلولی ( ECM) ، محیطی پیچیده و پویا است که توسط خواص بیولوژیکی و مکانیکی و بیوشیمیایی شناسایی می شود و برای هر بافت قادر به تنظیم رفتار سلولی می باشد . سلول های بنیادی نقش کلیدی در تعمیر و نگهداری بافت ها دارند و این سلول ها در میکرو محیط های مشخص شده ای قرار دارند.

حوزه و دامنه ی بررسی : ما بیشتر پیشرفت سلول های بنیادی را بررسی می کنیم و به واسطه ی تاثیر گذاری ECM بر روی رفتار سلولی مکانیسم این سلول ها را مورد بحث قرار می دهیم . ما همچنین خلاصه ای از ابزارهای کنونی و مدل های آزمایشی برای مطالعه ی فعل و انفعالات سلولی ECM بیان می کنیم .

نتیجه گیری نها یی : ECM نشان دهنده نقش ضروری سلول های بنیادی است ، ازآنجاییکه ECM می تواند به طور مستقیم یا غیر مستقیم فرایند تعمیر و نگهداری ،تکثیر ، دوباره نوسازی و تفکیک سلول های بنیادی را تنظیم کند . ملکول های ECM متعددی نقش عملکرد نظارتی را برای انواع مختلف سلول های بنیادی بازی میکنند ، و برپایه ی این ترکیب ملکولی ECM می تواند به شکل محفوظ باشد و به شکلی کاملا دقیق برای ارائه ی niche مناسب برای سلول های بنیادی در بافت های مختلف میزان می شود . بیومتریال های مهندسی شده قادر به تقلید ویژگی های داخلی از niche سلول های بنیادی هستند که به طور مناسب در ابزارهای آزمایشگاه ی برای کالبدشکافی نقشهای مختلف اعمال شده توسط ECM ارائه شده اند و این اجزای مولکولی بر رفتارهای سلولهای بنیادی موثر هستند .

اهمیت کلی: ECM جزء کلیدی ازسلول های بنیادی است و درجنبه های مختلف رفتار سلول های بنیادی دخالت دارند ،بنابراین تاثیر بسزایی بر هموستاز بافتی و شرایط های فیزیولژیکی و پاتولوژیکی دارد . این مقاله بخشی از یک موضوع خاص با عنوان رفتار و خواص سلول ماتریس واسطه است .