عنوان فارسی مقاله:

فعالیت بیولوژی کورکومینوئید برگرفته از زردچوبه

عنوان انگلیسی مقاله:

Biological Activity of Curcuminoids Isolated from Curcuma longa


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی فعالیت بیولوژی کورکومینوئید برگرفته از زردچوبه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

زردچوبه ادویه ای است که از ساقه های زیرزمینی گیاه Curcuma longa عضوی از خانواده Zingaberaceae بدست می آید. ترکیبات زردچوبه کورکومینوئید نام دارند که به طورعمده شامل کورکومین (diferuloyl methane)، demethoxycurcumin و bisdemethoxycurcumin می باشد (1) (شکل 1). زردچوبه شامل 3-5 درصد کورمومینوئید است. کورکومین مهمترین ترکیب مسئول فعالیتهای بیولوژی زردچوبه می باشد. نقطه ذوب کورکومین C2H20O6 برابر با 184 درجه سانتیگراد است. این ترکیب در اتانول و استون قابل حل ولی در آب غیرقابل حل می باشد (2). کورکومین در حلال به صورت keto-enol tautomers ایجاد می شود (3). بعلت فعالیتهای بیولوژیکی، تعداد زیادی از مطالعات روی کورکومین انجام شده است. بر اساس این مطالعات کورکومین فعالیتهای ضد التهاب (1)، آنتی اکسیدان (4، 5، 6 ، 7)، ضدسرطان (8)، ضدویروس (9) ضدمیکروبی (10،11) ایجاد می کند. علاوه بر این مطالب، کورکومین دارای انواع خصوصیات درمانی بالقوه مانند ضدسرطان، ضد اپوپتوزی، ضد رگ زایی، سیتوتوکسیک، تقویت کننده سیستم ایمنی (12) و ضدلختگی، بهبود زخم، ضد بیماری دیابت، ضد استرس زا و فعالیتهای ضد lithogenic (1) می باشد.

در این مطالعه، جداسازی و ارزیابی بیولوژی زردچوبه و کورکومین در مقابل سویه های باکتریایی و مایکوباکتریوم استاندارد مانند E.coli، S.aureus، E.feacalis، P.aeuroginosa، M.smegmatis، M.simiae، M.kansasii، M. terrae، M. terrae و Candida albicans قارچی مورد بررسی قرار گرفت. فعالیت آنتی اکسیدان کورکومین و زردچوبه نیز به روش CUPRAC بررسی شد.