عنوان فارسی مقاله:

کمک به بازیابی اطلاعات مربوط به سلامت مصرف کننده با توصیه های پرس و جو

عنوان انگلیسی مقاله:

Assisting Consumer Health Information Retrieval with Query Recommendations


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی کمک به بازیابی اطلاعات مربوط به سلامت مصرف کننده با توصیه های پرس و جو و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف: بازیابی اطلاعات سلامت (HIR) در اینترنت به فعالیت مهمی برای میلیون ها نفر از مردم، که بسیاری از آنها با ایجاد پرس و جوهای موثر مشکلاتی داشتند تبدیل شده است. ما ابزاری را برای کمک به مردم در ایجاد پرس و جوهای مرتبط با سلامت مظرح نموده و ارزیابی نمودیم.
طراحی: ما سیستم دستیار پرس و جوی اطلاعات سلامت(HIQuA) را مطرح نمودیم. این سیستم، اصطلاحات جایگزین / مازاد پرس و جوهای مربوط به پرس و جوی اولیه کاربر را پیشنهاد می نماید که به عنوان مبنای ایجاد پرس و جوی بهتر و خاص تر استفاده گردد. این اصطلاحات توصیه شده با توجه به تفاوت معنایی آنان از پرس و جوی اصلی که بر اساس مفهوم همزمان در مقالات پزشکی و داده های لگاریتمی و هم چنین روابط معنایی در واژگان پزشکی ارزیابی می شوند انتخاب می گردند.
سنجش ها: ارزیابی سیستم HIQuA انجام شد و در مجموع 213 مورد در مطالعه شرکت کردند. موضوعات در 2 گروه به صورت تصادفی تقسیم شدند. یک گروه توصیه پرس و جو معین و دیگری برعکس آن بود. هر موضوع HIR را برای هر دو به صورت یک کار از پیش تعریف شده و خود تعریفی اجرا نمود.
نتایج: این مطالعه نشان داد که ارائه توصیه های HIQuA منجر به افرایش معنی دار نرخ پرس و جوهای موفق از نظر آماری (نسبت شانس = 1.66، اختلاف اطمینان 95٪ = 1.16 - 2.38) می شد، اگر چه هیچ تأثیر معنی داری آماری بر رضایت یا توانایی کاربران برای انجام کار بازیابی از پیش تعریف شده وجود نداشت.
نتیجه گیری: ارائه توصیه پرس و جوهای مبتنی بر اختلاف معنایی می تواند به مصرف کنندگان با انجام پرس و جو در خلال HIR کمک کند.