عنوان فارسی مقاله:

روش رتبه بندی MADM فازی ترکیبی برای تبعیض جایگزین بهتر

عنوان انگلیسی مقاله:

Hybrid fuzzy MADM ranking procedure for better alternative discrimination


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی روش رتبه بندی MADM فازی ترکیبی برای تبعیض جایگزین بهتر و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله، ما دستاورد تصمیم‌گیری مبهم در مورد فازی ترکیبی را با ترکیب عناصر TOPSTS و ELECTRE در زمینه‌ی روش جدید رده‌بندی پیشنهاد می‌نماییم. هدف اصلی FETOPSTS، ارائه‌ی مرتبه‌هایی با قدرت تمایز خوب برای تصمیم‌گیرندگان است (DMS). انگیزه‌ی این تحقیق از سوی تحقیق موردی به وجود آمد که در آن از تکنیک‌های چندگانه‌ی تصمیم‌گیری جهت انتخاب بهترین مجموعه‌ی پروژه‌ی سرمایه‌گذاری برای ساختار صنعتی شرکت نفت کوچک در برزیل استفاده شد. بعد از استفاده از TOPSTS و ELECTIRE، مراتب بدست آمده از دیدگاه DMS، کاملا گول زننده بودند. دستاورد توسعه یافته‌ی ما از ضرایب دقت جهت رده‌بندی جایگزین‌ها به دنبال TOPSIS مبهم استفاده می‌کند، البته آنها بر اساس تطبیق نرمال و شاخص‌های نامنظم بر اساس خانواده‌ی ELECTIRE محاسبه می‌شوند.

آزمایشات محاسباتی وسیع جهت ارزیابی مدل ما اجرا شدند. نتایج خوب بدست آمده در آزمایشات توسط FETOPSTS، با توجه به قدرت متمایز مراتب و حذف موارد رده‌بندی در مورد استفاده از روش مربوطه در محیط واقعی به ما اعتماد به نفس داد. DMS از دستاورد توسعه یافته تعریف کرد زیرا رده‌های بدست آمده در موارد جایگزین نسبت به TOPSIS نامشخص ELECTIREJI، تبعیض آمیزتر بوده و انتخاب مجموعه‌ای از جایگزین‌ها را با اعتماد کافی ممکن می‌نماید.