عنوان فارسی مقاله: انتخاب طبیعی برای مقاومت در برابر اثرات دگرآسیبی گیاهان مهاجم


عنوان انگلیسی مقاله: Natural selection for resistance to the allelopathic effects of invasive plants



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی انتخاب طبیعی برای مقاومت در برابر اثرات دگرآسیبی گیاهان مهاجم و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

خلاصه

1 تهاجمات گیاهی خارجی (نابومی) اغلب سبب مرگ و میر بالا در جمعیت های بومی میشود و از اینرو دارای پتانسیل یک نیروی انتخابی قوی است.

2 ما در می یابیم افراد باقیمانده از جوامع امریکای شمالی که تهاجم گسترده را توسط Centaurea maculosa آزمایش کرده اند دارای تحمل های بالاتری نسبت به مهاجمین اروپایی-آسیایی هستند نسبت به افراد باقیمانده از جوامعی که تهاجم را آزمایش نکرده اند.

3 برخی از گونه های بومی رشد یافته از تخم افرادی که از تهاجم Centaurea (سنتائوریا) باقیمانده اند، نسبت به اثرات رقابتی کلی سنتائوریا ،تراوش های ریشه از سنتائوریا و به یک ماده ی شیمیایی ویژه ی تراوش های ریشه ای Centaurea(±)-catechin مقاوم بودند.

4 گرچه این نتایج ممکن است با اثرات مادرانه محدود شوند، اما آنها شواهد ابتدایی را ارائه میدهند که گونه های گیاهی بومی ممکن است برای تحمل اثرات یک مهاجم خارجی و به ویژه الِلوکمیستری بدیع مهاجم ،تکامل یابند.

5 چنین اثراتی ممکن است دارای مضامین دراز مدت برای تهاجمات گیاهی و سازمان دهی جوامع گیاهی باشند.مقاومت تکامل یافته ممکن است در نهایت در همزیستی بین بومیان و مهاجمین دخیل باشد، با نتایج ما که حاکی از این است، جوامع گیاهی طبیعی ممکن است نمو باهم بیشتری داشته باشند و نسبت به تفکر کنونی کمتر فردگرا باشند.