عنوان فارسی مقاله:

مطالعه ای راجع به خواص دوام لاستیک تایر ضایعاتی مورد استفاده در بتن خودتراکم

عنوان انگلیسی مقاله:

A study of the durability properties of waste tire rubber applied to self-compacting concrete


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مطالعه ای راجع به خواص دوام لاستیک تایر ضایعاتی مورد استفاده در بتن خودتراکم و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

چکیده

در این تحقیق، با صاف کردن پودر لاستیکی با عبور از الک‌های نمره 30 و 60 از لاستیک ضایعاتی به عنوان مواد بازیافتی و جزء جایگزین مصالح ریزدانه استفاده کردیم تا بتن لاستیکی خودتراکم (SCRC) را تولید کنیم. جزء ریزدانه با پودر لاستیک تایر ضایعاتی جایگزین شد که بترتیب با نسبت‌های حجمی 5%، 10%، 15% و 20% از الک عبور داده شد تا بدین صورت نمونه‌های استوانه‌ای ساخته شوند و درصد جایگزینی بهینه بدست آید. در اینجا به جایگزینی جزء ماسه عادی با پودر لاستیک تایر ضایعاتی با درجات نرمی متفاوت در نسبت‌های متفاوت می‌پردازیم.

نتایج نشان دادند زمانی که 5% پودر لاستیک که از الک نمره 50 عبور داده شده به مخلوط اضافه شد، مقاومت فشاری 91 روزه بتن نسبت به گروه نمونه‌های شاهد 10% بیشتر شد. هم چنین، انقباض با افزایش مقدار لاستیک ضایعاتی بیشتر شد و به حداکثر مقدار خود که 20% بود رسید. سرعت پالس مافوق صورت زمانی که پودر بیشتری اضافه شد کاهش یافت و مقاومت الکتریکی 56 روزه از 20 کیلواهم-سانتیمتر تجاوز کرد و با اضافه کردن پودر بیشتر به مخلوط این مقدار نیز بیشتر شد. در این بین، هم سرعت پالس مافوق صوت و هم مقاومت الکتریکی رابطه خطی مطلوبی با مقاومت فشاری داشتند. افزودن 5% پودر لاستیک تایر ضایعاتی سبب افزایش چشمگیری در مقاومت خوردگی ضدسولفات شد. استفاده از پودر لاستیک تایر ضایعاتی می‌تواند دوام بتن لاستیکی خودتراکم را ارتقا بخشد.