عنوان فارسی مقاله:

جو اخلاقی، تضاد سازمانی – حرفه ای و تعهد سازمانی مطالعه ای درمورد حسابرسان چین


عنوان انگلیسی مقاله:

Ethical climate, organizational-professional conflict and organizational commitment A study of Chinese auditors


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی جو اخلاقی، تضاد سازمانی – حرفه ای و تعهد سازمانی مطالعه ای درمورد حسابرسان چین و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: هدف این مقاله تمرکز بر اثرات جو اخلاقی در شرکت‌های حسابداران سوگندخورده چین (CPA) بر ادراکات حسابرسان درمورد تضاد سازمانی-حرفه ای (OPC) و تعهد سازمانی عاطفی (OC) است. هم چنین، ما تفاوت‌های موجود در جو اخلاقی ادراکی شرکت‌های CPA داخلی و بین المللی را می‌آزماییم.

طرح/روش/تحقیق: این مطالعه برپایه پیمایشی درمورد 167 حسابرس حرفه ای (حسابرسان ارشد و مدیران حسابرسی) است که به استخدام شرکت‌های CPA داخلی و بین المللی فعال در جمهوری خلق چین درآمده اند.

یافته‌ها: ابعاد خاصی از جو اخلاقی ادراکی بطور معناداری با OPC و با OC ارتباط دارند. همانطور که پیش بینی شد، رابطه منفی استواری بین OPC و OC وجود دارد. هیچ الگوی تفاوت واضحی در جو اخلاقی ادراکی شرکت‌های OPC داخلی و بین المللی وجود ندارد. مدیریت تأثیرگذاری همبستگی زیادی با OPC، OC و سه مورد از ابعاد جو اخلاقی دارد که به این مطلب اشاره دارد که حسابرسان چینی در گزارش‌شان برای این متغیرها سوگیری ای دارند که از نظر اجتماعی مطلوب است.

اصالت/ارزش تحقیق: براساس اطلاعات ما، این اولین مطالعه ای است که به رابطه بین جو اخلاقی و OPC می‌پردازد و اولین مطالعه ای است که OPC و OC را بین حسابرسان کشور چین بررسی می‌کند. یافته‌ها ادعای ما را مبنی بر اینکه جو اخلاقی ادراکی عامل تعیین کننده کلیدی OPC است تأیید می‌کنند که گواه این مطلب است که تحقیقات آتی راجع به OPC باید تأکید بیشتری بر خصوصیات سازمانی داشته باشند. علاوه براین، تمایل آشکار حسابرسان به سوگیری در گزارش‌شان درارتباط با OPC و OC و جو اخلاقی بر اهمیت لحاظ نمودن سوگیری پاسخ مطلوبیت اجتماعی در پیمایش‌های حسابرسان حرفه ای تأکید دارد.