عنوان فارسی مقاله:

شخصیت فعال، زمینه سازمانی، خلاقیت کارکنان و توانایی نوآوری، نمونه هایی از شرکت های چند ملیتی و شرکت های داخلی

عنوان انگلیسی مقاله:

Proactive personality, organizational context, employee creativity and innovative capability Evidence from MNCs and domestic corporations


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی شخصیت فعال، زمینه سازمانی، خلاقیت کارکنان و توانایی نوآوری، نمونه هایی از شرکت های چند ملیتی و شرکت های داخلی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: هدف از این مطالعه، توسعه و بررسی تجربی سوابق قابلیت نوآورانه در دسته بندی های سازمانی شرکت های چند ملیتی و شرکت های داخلی با استفاده از تئوری یکپارچه و رابطه بین عوامل شخصی و زمینه ای در توضیح خلاقیت کارکنان می باشد.

طرح، روش، رویکرد: چارچوب نظری براساس تحقیقات قبلی، رابطه بین شخصیت فعال، زمینه سازمانی (سلسله مراتب، ارتباط، جو)، خلاقیت کارکنان، و در نهایت قابلیت نوآوری شرکت ها را بررسی می کند. به طور قابل ملاحظه ای، این تحقیق با استفاده از تجزیه و تحلیل گروه های متعدد، بر ویژگی های مجزا و زمینه ای سازمان در شرکتهای چند ملیتی و بومی تاکید می کند. ویژگی های مشخص و زمینه ای سازمان، به ترتیب بر ظرفیت سازمان تاثیر می گذارند تا با خلاقیت کارکنان، تغییر ایجاد کنند.

نتایج: تجزیه و تحلیل نشان داد که چهار بعد، ارتباط، جو، تمایل به ریسک پذیری و شخصیت فعال کارکان به طور قابل توجهی بر خلاقیت کارکنان و در آخر بر ظرفیت نوآوری سازمانی تاثیر می گذارند، در حالی که تاثیر منفی مطرح شده سلسله مراتب برروی خلاقیت کارکنان وجود ندارد. این تحقیق همچنین مشخصات سازمانی نسبی در شرکت های چند ملیتی و بومی را برجسته می کند. این ویژگی ها بر طرفیت شان تاثیر می گذارند تا از طریق خلاقیت کارکنان تغییر ایجاد کنند. با توجه به اینکه شخصیت فعال از سوابق مهم قابلیت های نوآورانه بدون در نظر گرفتن نوع سازمان می باشد، از نظر آماری ثابت شد که ارتباط و جو از عوامل موثر بر شرکت های چند ملیتی است. در حالی که برای شرکت های محلی، تمایل به ریسک پذیری، غالب است.

اصالت، ارزش: این پژوهش اصیل بوده و به دلایل مختلفی ارزش زیادی دارد. اول اینکه، در مورد یک ویژگی شخصیتی، شخصیت فعال، که به طور قابل توجهی با خلاقیت همبسته است، پیشنهاداتی ارائه می کند. دوما، رابطه این جنبه های مختلف سازمانی و خلاقیت کارکنان بررسی می کند تا نتایج تحقیقات قبلی را که در این موضوع مطالعه کردند، ارزیابی کرده و جلو ببرد. در آخر، هردو عوامل شخصی و سازمانی در ارزیابی خلاقیت و قابلیت نوآوری را در شرکت های چند ملیتی و شرکت های محلی را ترکیب می کند.