عنوان فارسی مقاله:

نقش مبنای حسابداری اقلام تعهدی در پیش بینی جریانات نقدی آتی: شواهدی از نیجریه


عنوان انگلیسی مقاله: The Role of Accrual Accounting Basis in the Prediction of Future Cash Flows: The NigerianEvidence




برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی نقش مبنای حسابداری اقلام تعهدی در پیش بینی جریانات نقدی آتی: شواهدی از نیجریه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

این مطالع به بررسی نقش سوددهی مبتنی بر اقلام تعهدی گذشته حاصل از مبنای حسابداری اقلام تعهدی در مقایسه با جریان های نقدی در پیش بینی جریان های نقدی عملیاتی آتی شرکت های غیر مالی عرضه شده در بورس نیجریه می پردازد. با استفاده از یک نمونه متشکل از 40 شرکت غیر مالی عرضه شده در بورس اوراق بهادار نیجریه، و مطالعه یک دوره 13 ساله از 2001 لعایت 2013 و با بکارگیری روش رگرسیون OLS، نتایج نشان می دهند که هم جریان های نقدی و هم سوددهی مبتنی بر اقلام تعهدی گذشته دارای قابلیت پیش بینی جریان های نقدی عملیاتی آتی هستند.

نتایج نشان می دهند که جریان های نقدی شاخص پیش بینی کننده بهتری از جریان های نقدی عملیاتی آتی نسبت به سوددهی گذشته به شمار می آیند. یافته های ما از ادعای (FASB (1978 و (IASB (1989 مبنی بر اینکه سوددهی شاخص پیش بینی کننده بهتری از جریان های نقدی آتی محسوب می گردد، پشتیبــــانی نمی نماید. این مطالعه توصیه می کند که کیفیت اطلاعات حسابداری تولید شده به وسیله مبنــــای حسابداری اقلام تعهدی باید با اجرای فوری استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی (IFRS) در نیجریــــه بهبود یابند.