عنوان فارسی مقاله:

رفتار خمشی و نرمی تیرهای بتنی دارای مقاومت زیاد (HSC) با اتصال تنش روی هم

عنوان انگلیسی مقاله:

Flexural behaviour and ductility of high strength concrete (HSC) beams with tension lap splice



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی رفتار خمشی و نرمی تیرهای بتنی دارای مقاومت زیاد (HSC) با اتصال تنش روی هم و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

یک برنامه آزمایشی به این منظور انجام شد تا رفتار خمشی تیر بتنی با طول متغیر اتصال همپوشی تنش آرماتور را بررسی کند. یک سری آزمایش هیجده تیر ساده که شامل طول های متفاوتی از اتصال تنش بود (700mm,500,300,0) در این ارزیابی مدنظر قرارگرفت. تیرهای آزمایش شده مجموع طول 2200mm و بخش مقطع آن ها 150mm×200 بود که یک سوم میانی باد و بار متصل مساوی , ارزیابی شدند. (16mm و 12) بود و غالبا" آرماتور عرضی در ناحیه ی رویهم قرار گرفته بود و برنامه آزمایش در درجه 1 ارتفاع بتن های مقاومت 5% و 15% سیلیسی بکار رفت .

Mpa 56و 55 بود. دو میله خمیده خمشی در نواحی با گشتاور ثابت متصل شوند .تأثیر اتصال آرماتور تنشی بر واکنش , بار ترک , تکثیر ترک ، خمش ، ظرفیت نهایی ، کرنش آرماتور ، مرکز فاصله افقی بین دوپایه متوالی و حالت گسیختگی و شکل پذیری تیر ، مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که با ارائه یک مقدار و توزیع مناسب آرماتور عرضی ، می توانیم یک واکنش شکل پذیری رضایت بخشی را بدست آوریم.(91% تیر مرجع )