عنوان فارسی مقاله:

توسعه اقتصادی و تقاضا برای انرژی: یک چشم انداز تاریخی به 20 سال آینده

عنوان انگلیسی مقاله:

Economic development and the demand for energy: A historical perspective on the next 20 years


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی توسعه اقتصادی و تقاضا برای انرژی: یک چشم انداز تاریخی به 20 سال آینده و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

1. مقدمه

زمانی که آینده ی بازارهای جهانی انرژی مورد بحث قرار می گیرد، دو نگرانی اصلی ظاهر می شوند. یکی تغییر آب و هوا و خروجی کربن است، یک مسئله فراتر از حوزه ی این مقاله. دیگری پرسش مربوط به این مسئله است که آیا رشد تقاضای برای انرژی فراتر از منابع موجود برای تغذیه ی رشد مستمر اقتصادی و صنعتی سازی خواهد رفت یا خیر مخصوصا در اقتصادهای غیر-OECD. این مقاله به پرسش دوم می پردازد با تمرکز ویژه بر شدت و تقاضای انرژی.

این یک تلاش است برای بیرون کشیدنِ درس هایی از تجارب گذشته با دوره های صنعتی سازی و تغییر ساختاری و اثری که آنها بر تقاضای انرژی دارند. دلیل برای این تلاش ناشی از نیاز برای ارزیابی تقاضای انرژی در آینده برای 20 سال آینده در چشم انداز انرژی 2030 توسط BP می باشد.

چشم انداز انرژی 2030 جریان های سوخت آینده را برای دوره ی 2011 تا 2030 پیش بینی می کند. این امر بر اساس کار طولانی مدت BP بر روی بازبینی آماری انرژی جهانی است که جریان هایی را در تولید و استفاده از انرِ ثبت کرده است. نتایج چشم انداز 2030 بالا به پایین هستند: جریان های تقاضای انرژی جهانی ارزیابی می شوند و تقاضای ملی (یا منطقه ای) با استفاده از فرضیات در مورد رشد جمعیت، رشد GDP و تغییرات در تقاضای کاربرنهایی ارزیابی می شود. به همین منوال، قابلیت دسترسی عرضه منطقه ای سوخت به سوخت ارزیابی شده است، ظرفیت و سایر محدودیت ها نیز مد نظر می باشند و ارزیابی شده اند؛ سپس، در یک فرآیند تکراری، طرح ها و قیمت های تقاضا و عرضه تعیین می شوند.