عنوان فارسی مقاله:

تنظیم فرکانس در سامانه های قدرتی هیبریدی با استفاده از طراحی کنترلر قدرتمند مبتنی بر الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات و نامساوی های ماتریسی خطی

عنوان انگلیسی مقاله:

Frequency regulation in hybrid power systems using particle swarm optimization and linear matrix inequalities based robust controller design


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تنظیم فرکانس در سامانه های قدرتی هیبریدی با استفاده از طراحی کنترلر قدرتمند مبتنی بر الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات و نامساوی های ماتریسی خطی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
اغلب اوقات، بررسی توان خروجی در مقابل تقاضای بار در سامانه ای که منابع تولید توزیع شده (DG) دارد و به سامانه قدرتی سنتی متصل هستند ، امری ضروری است. در این مقاله، مسأله کنترل فرکانس بار (LFC) با استفاده از الگوریتم های مختلف برای دو پیکربندی سامانه قدرتی مختلف ارائه شده است. (i) پیکربندی هیبریدی از سامانه قدرتی گرمایی (TPS) در کنار DG که ترکیبی از مولدهای توربین بادی (WTG)، مولد موتور دیزلی (DEG)، پیل های سوختی (FC)، الکترولیزکننده آب (AE) و سامانه ذخیره انرژی باتری (BESS) است؛ (ii) دو ناحیه با سامانه قدرتی متصل به هم با DG متصل به ناحیه-1. وجود سامانه انرژی بادی در DG، با داشتن تغییر پذیری در توان خروجی آن منتج به یک چالش برای طراحی یک کنترلر کارا می شود. این اشکال با تغییر تصادفی تقاضای بار نیز بزرگتر می شود. طرحواره کنترل پیشنهادی در این مقاله به عنوان یک رویه جدید نسبت به پژوهش های قیلی، بر اساس نامساوی های ماتریس خطی (LMI) است که پارامترهای آن با بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) تنظیم می شود. قدرت این کنترلر در سامانه های هیبریدی بالا با شرایط مختلف اختلال بار، شدت باد و تغییر پارامترها آشکار شده است.