عنوان فارسی مقاله:

تصویربرداری سه بعدی منفعل از سیستم های گسل لرزه ای پیچیده: شواهدی از آثار سطحی گسل Issyk-Ata (قرقیزستان)


عنوان انگلیسی مقاله:

Three-dimensional passive imaging of complex seismic fault systems: evidence of surface traces of the Issyk-Ata fault (Kyrgyzstan)


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تصویربرداری سه بعدی منفعل از سیستم های گسل لرزه ای پیچیده: شواهدی از آثار سطحی گسل Issyk-Ata (قرقیزستان) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

امروزه، تعداد فزاینده ای از مطالعات تصویربرداری زلزله شناسی با استفاده از افزایش محبوبیت آنالیز توابع سبز تجربی حاصل از اختلال لرزه ای فرکانس بالای محیط منتشر شده است. گرچه، بخصوص در نتایج مقیاس محلی می توان به صورت بالقوه به مناطقی که در آن توپوگرافی در مقایسه با طول موج و عمق نفوذ موج های بررسی شده کوچک نیست، گرایش داشت. تکنیک های لرزه ای دو بعدی حاضر در هنگام حل مسائل ژئوفیزیک سه-بعدی اغلب ناکافی هستند، که شامل پیچیدگی تصویربرداری لرزه ای برای نمونه هایی که در آن ها اثرات ترمیم بیان شده است. به عنوان مثال، اطلاعات در مورد ساختار زیرسطحی زمین شناسی و الگوهای دگردیسی برای توصیف مکان دقیق و ارزیابی خطر لرزه ای لازم است. در اینجا ما نشان می دهیم که روش توموگرافی (پرتونگاری مقطعی) لرزه ای منفعل ad hoc می تواند شناسایی شده و ساختارهای سه-بعدی پیچیده را توصیف کند، که به منظور دقت و کفایت نقشه سرعت های برش-موج لایه سطحی خاک، حتی در نمونه هایی از ترمیم قابل توجه توپوگرافی کمک کننده است. ما روش خود را با استفاده از شبیه سازی اختلال لرزه ای برای یک مکان ساده واقعی و نمایش برای یک مجموعه داده واقعی در برابر گسل Issyk-Ata قرقیزستان، مورد آزمون قرار دادیم، که در جنوبی ترین نقطه مرز پایتخت بیشکک واقع است، این رویکرد جدید دو شاخه گسل کوچک متفاوت و یک سرعت برش-موج متفاوت در مقایسه با سرتاسر گسل شناسایی کرد.