عنوان فارسی مقاله:

تشخیص تومور مغز در تصاویر سه عدی MRI با استفاده از الگوهای دوتایی موضعی و هیستوگرام گرادیان چرخشی


عنوان انگلیسی مقاله:

Detection of Brain Tumor in 3D MRI Images using Local Binary Patterns and Histogram Orientation Gradient



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تشخیص تومور مغز در تصاویر سه عدی MRI با استفاده از الگوهای دوتایی موضعی و هیستوگرام گرادیان چرخشی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 








نمونه متن ترجمه

چکیده

آسیب شناسی تومور مغز یکی از رایج ترین موضوعات مرگ ومیر است که به عنوان یک اولویت ضروری برای جوامع مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته می شود. تشخیص دقیق نوع اختلال در طرح ریزی درمان یک مسأله حیاتی است که می تواند نتایج مرگ بار را به حداقل برساند. متمایز ساختن مناطق مختلف مغز از یکدیگر، هدف عمده در قطعه بندی و تشخیص است. این روش ها در کنار دقیق بودن، باید به سرعت اجرا شوند.

در این مقاله یک روش خودکار برای تشخیص تومور مغز در تصاویر سه بعدی پیشنهاد شده است. در اولین گام، تصحیح میدان تأثیر و برازش هیستوگرام در پردازش تصاویر به کار گرفته شد. در مرحله بعد، محل مورد نظر شناسایی و از زمینه تصویر فلیر (Flair) تفکیک شد. الگوی دوتایی موضعی در سه صفحه متعامد (LBP-TOP) و هیستوگرام گرادیان چرخشی (HOG-TOP) به عنوان ویژگی های فراگیری مورد استفاده قرار گرفتند. از آنجایی که در این تحقیق از تصاویر سه بعدی استفاده می شود، ما برای تعمیم هیستوگرام گرادیان چرخشی به تصاویر سه بعدی، از تفکر الگوی دوتایی موضعی در سه صفحه متعامد استفاده کردیم. سپس جهت قطعه بندی مناطق توموری، جنگل تصادفی را به کار می بریم. ما راندمان الگوریتم خود در تصاویر گلیوم تهیه شده از BRATS 2013 را ارزیابی می کنیم. نتایج و تحلیل های آزمایشگاهی ما نشان می دهد که چارچوب پیشنهادی ما در تشخیص تومورهای مغزی بر روش های دیگر برتری دارد.