عنوان فارسی مقاله:

شاخص جدید حساسیت به انسولین از تست تحمل گلوگز خوراکی


عنوان انگلیسی مقاله:

New insulin sensitivity index from the oral glucosetolerance test



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی شاخص جدید حساسیت به انسولین از تست تحمل گلوگز خوراکی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

شاخص جدید حساسیت انسولین براساس یک مدل خود همبسته ابداع شده است و اعتبار آن مورد بررسی قرار گرفته است. 115 نفر، با استفاده از داده ها از تست تحمل گلوکز خوراکی (OGTT), 75 گرم به سه گروه تقسیم شدند: 40 نفر با تحمل نرمال گلوکز، 34 نفر با تحمل مختل شده ی گلوکز، و 41 نفر مبتلا به دیابت نوع 2. شاخص جدید حساسیت انسولین: شاخص حساسیت انسولین گلوکز خوراکی (GSI) است که از پنج مجموعه ی سطح گلوکز پلاسما و سطح انسولین بدست آمده در 0، 30، 60، 90 و 120 دقیقه در طول OGTT با استفاده از فرمولی براساس مدل خود همبسته ، محاسبه شده است. 43 نفر از 115 نفر برای شاخص حساسیت انسولین (ISI) توسط روش کلامپ هایپرانسولیمینیک یوگلیسمیک بررسی شدند.

کاهش GSI در گروه تحمل نرمال گلوکز > گروه تحمل مختل شده ی گلوکز > گروه دیابت. در اینجا یک رابطه معنادار میان GSI و ISI مشتق شده از داده های بررسی کلامپ هایپرانسولیمینیک یوگلیسمیک در تمام 43 نفری که تحت هر دو تست بودند (r = 0.72; P < 0.0001) وجود داشت. در نتیجه این شاخص جدید حساسیت انسولین براساس داده های بدست آمده از OGTT با استفاده از مدل خود همبسته، قابل مقایسه با شاخص حساسیت انسولین با تکنیک کلامپ هایپرانسولیمینیک یوگلیسمیک است و ممکن است نسبت به شاخص قبلی که برای تعیین حساسیت انسولین از داده های OGTT ابداع شده است، برتری داشته باشد.