عنوان فارسی مقاله:

شیوع همزمان ترومبوز ورید عمقی در بیماران مبتلا به سلولیت اندام تحتانی (یک مطالعه کوهورت آینده نگر)


عنوان انگلیسی مقاله:

Prevalence of concurrent deep vein thrombosis in patients with lower limb cellulitis: a prospective cohort study


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی شیوع همزمان ترومبوز ورید عمقی در بیماران مبتلا به سلولیت اندام تحتانی (یک مطالعه کوهورت آینده نگر) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی


نمونه متن ترجمه

خلاصه

سابقه: سلولیت اندام تحتانی و ترومبوز ورید عمقی، مشخصه های بالینی مشترکی دارند و بررسی بیماران مبتلا به سلولیت DVT همزمان، شایع است. شیوع DVT در این گروه نامشخص است.

هدف این مطالعه مشخص کردن شیوع ترومبوز ورید عمقی (DVT) در بیماران مبتلا به سلولیت اندام تحتانی و بررسی ابزار استفاده از الگوریتم Wells در این گروه از بیماران است.

روش ها: بیماران بستری شده مبتلا به سلولیت اندام تحتانی با چشم داشت به آینده، بر اساس معیار های Wells پس از بررسی با D-dimer و سونوگرافی ورید های فمورال همان طرف (ایپسی لترال) به طور مناسب، تحت یک ارزیابی احتمالDVT، قرار گرفتند. تشخیص های مقابل DVT یا آمبولی ریوی در هنگام پذیرش ثبت شد.

نتایج: 200 بیمار برای DVT ارزیابی شدند که 20% از بیماران طبق معیار های Wells در معرض خطر بالا بودند. D-dimer در 74% بیماران بیش از حد معمول بود و 79% تحت (اینسوناسیون) insonation پای آسیب دیده قرار گرفتند.DVT همان طرف در یک بیمار (0.05%) و VTE غیر همان طرف در بیشتر از 2 نفر (1%) مشاهده شد.

نتیجه گیری: ترومبوز ورید عمقی به ندرت به صورت هم زمان با سلولیت اندام تحتانی اتفاق می افتد. نمره Wells به مقدار قابل ملاحظه ای احتمال DVT را به علت هم پوشانی علایم بالینی بیش از حد تخمین می زند. بررسی DVT در بیماران مبتلا به سلولیت، به احتمال زیاد به عملکرد چند تشخیص است و در نبود حالت ضد انعقاد موجه و قابل اطمینان نیست.