عنوان فارسی مقاله:

مروری بر مدیریت زنجیره تامین سبز

عنوان انگلیسی مقاله:

Review of Green Supply Chain Management


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مروری بر مدیریت زنجیره تامین سبز و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 








نمونه متن ترجمه
1. مقدمه
از آغاز قرن 21، موضوع حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار توجه روزافزونی را به خود جلب نموده است. بسیاری از دولت های جهان جهت هدایت ساختارهای اقتصادی و تحولات اجتماعی بر مبنای ایده توسعه پایدار ، توجه زیادی را معطوف مسائل زیست محیطی کرده اند. مدیریت زنجیره تامین سبز (GSCM) تحت این شرایط که بر تقویت عوامل زیست محیطی در زنجیره تامین (SC) تاکید دارد، ظهور نموده است.
اهمیت فزاینده GSCM عمدتاً متاثر از وخامت روزافزون محیط زیست به مانند کاهش منابع مواد اولیه، وفور محل های دفن زباله و افزایش سطح آلودگی می باشد. با این حال، این مساله فقط درباره مساعد بودن محیط زیست نیست. این امر ممکن است درباره حس خوب کسب و کار و سود بالاتر باشد. در واقع، این مساله یک محرک ارزش کسب و کار می باشد و نه یک کانون هزینه. افزون بر این، الزامات قانونی و فشارهای مصرف کننده نیز محرک GSCM می باشند. از این رو، قلمرو GSCM گستره ای از نظارت منفعلانــه بر برنامه های کلی مدیریت محیط زیست تا شیوه های فعال تر پیاده شده از طریق Rs مختلف می باشد (کاهش، استفاده مجدد، دوباره کاری، نوسازی، اصلاح، بازیافت، بازتولید، لجستیک معکوس، و غیره) [1].
ادبیات کافی درباره جنبه ها و وجوه مختلف GSCM وجود دارد. به منظور تجزیه و تحلیل و ارزیابی وضعیت تحقیق و روندهای توسعه، این مقاله بر نتایج تحقیقات GSCM در داخل و خارج از کشور تاکید دارد.