عنوان فارسی مقاله:

استنتاج مقاومت حرارتی و جرم حرارتی موثر یک دیواره با استفاده از اندازه گیری های دمای مکرر و شار گرما

عنوان انگلیسی مقاله:

Inferring the thermal resistance and effective thermal mass of a wall using frequent temperature and heat flux measurements




    برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی استنتاج مقاومت حرارتی و جرم حرارتی موثر یک دیواره با استفاده از اندازه گیری های دمای مکرر و شار گرما  و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

     








    نمونه متن ترجمه
    چکیده
    ارزیابی میزان اتلاف گرما از طریق دیواره های خارجی یکی از الزامات کلیدی برای شبیه سازهای انرژی ساختمان محسوب شده و برای تضمین کیفیت و تصمیم گیری موفقیت آمیز در سیاستگذاری و طراحی ساختمان، ساخت و ساز و نوسازی امر ضروری به شمار می رود. اتلاف گرما را می توان با استفاده از اختلاف دمای بین هوای داخل و خارج و برآورد انتقال حرارتی (U-value) یک دیواره برآورد نمود. متاسفانه U-value واقعی ممکن است متفاوت از مقادیر به دست آمده با استفاده از فرضیات مربوط به مواد و مصالح، خواص آن ها و ساختار دیواره پس از بازرسی بصری گذرا باشد.
    نظارت در محل یا درجا با استفاده از دماسنج ها و صفحات شار گرما خصوصیات دقیق تری از خواص حرارتی دیواره ها را در چارچوب خود فراهم می آورند. با این حال، شیوه های استاندارد مستلزم اندازه گیری هایی هستند که در فصل زمستان در طی یک دوره دو هفته ای به منظور کاهش قابل توجه اثرات دینامیکی جرم حرارتی دیواره های بر اساس داده ها انجام می پذیرند.
    ترکیب جدیدی از یک مدل جرم حرارتی فشرده، همراه با تجزیه و تحلیل آماری بیزی (Bayesian) به منظور استخراج برآوردهایی از U-value و جرم حرارتی موثر ارائه شده اند. این روش تنها نیازمند اندازه گیری های چند روزه ای می باشد تا برآوردی از جرم حرارتی موثر را فراهم نموده و بتواند به صورت بالقوه در فصل تابستان مورد استفاده قرار بگیرد.