عنوان فارسی مقاله: تاثیر تمرینات همزمان مقاومتی و استقامتی بر احساس گرسنگی و PYY در مردان چاق
عنوان انگلیسی مقاله:

The Effects of Concurrent Resistance and Endurance Exercise on Hunger Feelings and PYY in Obese Men



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تاثیر تمرینات همزمان مقاومتی و استقامتی بر احساس گرسنگی و PYY در مردان چاق و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 








نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: تمرینات ورزشی می توانند تعادل مثبت انرژی را با افزایش مصرف انرژی و سرکوب گرسنگی معکوس نمایند. هورمون هایی که در اشتها نقش دارند در محور مغز - روده رفتار تعذیه ای منبعث از منابع مختلف درگیر هستند. هیچ مطالعه ای به بررسی تاثیر تمرینات شدید و همزمان ورزشی بر گرسنگی و PYY نپرداخته اند. هدف ما بررسی تاثیر یک دوره تمرینات همزمان ورزشی بر احساس گرسنگی و PYY پلاسما در مردان چاق بود.

مواد و روش ها: دوازده - مرد چاق ورزش نکرده برای شرکت در این مطالعه داوطلب شدند. شرکت کنندگان پس از خوردن صبحانه استاندارد، 7 تمرین مقاومتی را در برابر مقاومت مطابق با 60٪ جلسه lRM اجرا نمودند سپس بر روی ارگومتر یا کارسنج چرخه ای به مدت 30 دقیقه با 60 درصد حداکثر ضربان قلب بر یک مبنای همگذری یا کراس اوور تصادفی دویدند. نمونه خون وریدی پیش از تمرین و 30 دقیقه پس از جلسه تمرینی به دست آمد. مقیاس های تشابه بصری (VAS) از ارزیابی احساس گرسنگی ذهنی استفاده نمودند. داده ها با از آزمون های t – استیودنت زوج و جفت نشده تجزیه و تحلیل شدند. سطح معنی داری آماری در P <0.05 در نظر گرفته شد.

نتایج: افزایش معنی داری در غلظت PYY پلاسما پس از تمرین در مقایسه با قبل از تمرین و شاهد یا کنترل (0.038 = p) وجود داشت. نمرات گرسنگی 30 دقیقه پس از دوره تمرین در گروه آزمایشی کاهش معنی داری داشت (0.003 = p).

نتیجه‌گیری: نتایج ما افزایش غلظت PYY پلاسما و تخفیف گرسنگی را پس از یک تمرین مقاومتی و هوازی ترکیبی با 60 درصد lRM یا HRmax در مردان چاق نشان داد. بنابراین، افزایش غلظت PYY پلاسما پس از یک جلسه تمرین همزمان در مردان چاق احتمالا‍ً می تواند به سرکوب (اشتها) گرسنگی کمک کند.