عنوان فارسی مقاله:

طراحی و تجزیه و تحلیل موتور DC براشلس با آرایه Halbach روتور محصور برای برنامه های کاربردی فضاپیما


عنوان انگلیسی مقاله: Design and Analysis of Enclosed Rotor Halbach Array Brushless DC Motor for Spacecraft Applications


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی طراحی و تجزیه و تحلیل موتور DC براشلس با آرایه Halbach روتور محصور برای برنامه های کاربردی فضاپیما و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

این مقاله به ارائه طراحی و تجزیه و تحلیل موتور DC براشلس یا فاقد جاروبک آهنربای دائمی (PMBLDC) دستگاه جدیدی از خانواده با آرایه Halbach شار شعاعی روتور محصور برای برنامه های کاربردی فضاپیما می پردازد. طراحی اولیه، انتخاب پارامترهای مهم و چگالی شار مغناطیسی شکاف هوا با استفاده از مدل تحلیلی دستگاه برآورد می شوند. نسبت آرایه Halbach در این ماشین با استفاده از FE برای به دست آوردن الگوی شار ذوزنقه ای نزدیک بهینه سازی شده است.

مشخص گردیده است که پیکربندی موتور با آرایه Halbach روتور محصور منجر به ارائه چگالی گشتاور بالا، کارآیی بالا، گشتاور دندانه ای (cogging) صفر، ثبات موضعی بهتر، نسبت بالای گشتاور به اینرسی یا لختی و اصطکاک استاتیک یا ایستای مغناطیسی صفر می گردد که مناسب الزامات مورد نیاز فضا منحسوب می گردد. این دستگاه چگالی شار شکاف هوایی یکنواختی را در امتداد شعاع فراهم آورده و در نتیجه از گردش جریان الکتریکی در رساناهای استاتور اجتناب نموده و از این رو منجر به کاهش موج دار شدن گشتاور می گردد.