عنوان فارسی مقاله:

نقشه برداری از آسیب پذیری درونی موجود در آبخوان های کارستی کوهستانی، پیاده سازی روش جدید پاپریکا به پیرنه غربی (فرانسه)


عنوان انگلیسی مقاله:

Intrinsic vulnerability mapping for small mountainous karst aquifers, implementation of the new PaPRIKa method to Western Pyrenees (France)


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی نقشه برداری از آسیب پذیری درونی موجود در آبخوان های کارستی کوهستانی، پیاده سازی روش جدید پاپریکا به پیرنه غربی (فرانسه) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

روش پاپریکا یک روش نوین به منظور نقشه برداری از آسیب پذیری درونی می باشد که از آن جهت ارزیابی آبهای زیرزمینی سیستم های کارستی مورد مصرف برای تامین آب آشامیدنی در پیرنه فرانسه استفاده می شود. در این مقاله مشخصات سفره های کربناتی ناپیوسته موجود در مناطق کوهستانی در نظر گرفته شده و در اجرای این روش این مشخصات به کار گرفته شده اند. منطقه اورب از پیرنه فرانسه غربی به عنوان یک منطقه آزمون در نظر گرفته شده است که دلیل انتخاب این منطقه ساختار نسبــتا شناخته شده و رفتار سیستم آبخوان آن می باشد. دامنه های شیب دار، ویژگی های انحلالی بسیار توسعه یافته، خاک نازک و گودال های محکم از ساختارهای زمین شناسی هستند که جز نکات اصلی باید در نظر گرفته شود. با توجه به ویژگی های این منطقه، روش پاپریکا ابزاری به منظور ارزیابی و نشان دادن هر دو منابع و آسیب پذیری است که باعث می شود مشاهدات میدان مناسبی در یک تراکم نسبتا بالا به دست آید. آسیب پذیری منابع برای کل حوضه آبریز مورد بررسی قرار گرفت، در حالی که نقشه برداری از جهت گیری منبع برای حوضه آبریزی که از آن برای تامین آب آشامیدنی استفاده می شد، اعمال گشت.