عنوان فارسی مقاله:

مشخصات آب های سطحی و آب های زیرزمینی در تالاب های رودخانه آجو آرژانتین

عنوان انگلیسی مقاله:

Surface water and groundwater characteristics in the wetlands of the Ajo´ River (Argentina)


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مشخصات آب های سطحی و آب های زیرزمینی در تالاب های رودخانه آجو آرژانتین و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
تالاب های جزر و مدی، محیط های هیدرولوژیکی پیچیده ای محسوب می شوند که در آن آب های سطحی و آب های زیرزمینی به صورت دوره ای با جریان های جزر و مدی فعل و انفعالات می نمایند. مطالعــــه حاضر به تجزیه و تحلیل چگونگی تعیین هیدرودینامیک و شوری آب های سطحی و آب های زیرزمینی در اعماق مختلف در تالاب های جزر و مدی واقع در مرداب رودخانـــــه آجو (Ajo) آرژانتین توسط جریان جزر و مدی می پردازد.
اندازه گیری سطح آب و شوری رودخانه آجو (Ajo) از روی کانال های تخلیه شونده به رودخانه و آبخوان آب های زیرزمینی به دست آمدند. نتایج موجود در مرداب طبیعی موید وجود چینه بندی شور و تغییرات رابطه آب های سطحی - زیرزمینی با توجه به کشند یا جزر و مد می باشد. در جزر و مد پایین، سفره آب به آبراهه های سطحی تخلیه می گردد، و هنگامی که جزر و مدهای زیاد، بالاتر از سطح تخلیه آب های زیرزمینی منطقــــه بروز می یابند، جریان جزر و مدی به سفره آب کمک نموده و باعث افزایش شوری در آب های سطحی و آب های زیرزمینی می گردد. زمانی که جزر و مد زیاد، بالاتر از سطح تخلیه بروز نمی یابد، جریان جزر و مدی تنها وارد آب های زیرزمینی در بخش دهانه گشته و شوری آب های سطحی و آب های زیرزمینی از جزر و مد پایین تا جزر و مد زیاد، کاهش می یابد. در مناطق مردابی که از چرخه جزر و مد کنار گذاشته می شوند به دلیل وجود سیل گیر ، سفره آب همیشه به کانال ها تخلیه می گردد و در آب های سطحی و آب های زیرزمینی اصلاً چینه بندی شور وجود ندارد. نتایج به دست آمده تولید یک مدل مفهومی از رفتار هیدرولوژیکی را که نشان دهنده پیچیدگی هیدرودینامیک و هیدروشیمی تالاب های جزر و مدی است، امکان پذیر می نماید.