عنوان مقاله:

رضایت شغلی و جنسیت: مقایسه جهانی رضایت شغلی در صنعت هتلداری

Job Satisfaction and Gender: A Global Comparison of Job Satisfaction in the Hospitality Industry

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت هتلداری - مدیریت منابع انسانی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله رضایت شغلی در هتلداری

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مدیریت هتلداری

 

Results

Descriptive results

Table 2 shows the breakdown of respondent totals by hospitality industry occupational category and supervisory status. Non-supervisors make up the largest category, when comparing based on supervisory status, with the exception of within those occupational categories that include a managerial or supervisory role.

Figure 2 shows mean job satisfaction scores for hospitality industry workers, by gender, with a comparison to mean job satisfaction scores by gender for all occupations. Overall, hospitality industry workers have lower mean job satisfaction scores than workers across all occupations. Additionally, male workers across all occupations have the highest job satisfaction levels (5.34), while male hospitality industry workers have significantly lower job satisfaction (5.21). Female workers have lower mean job satisfaction scores both within hospitality industry occupations and in all occupations (5.08 and 5.29, respectively).

In Figure 3, we see job satisfaction mean scores across various hospitality industry occupational categories, as well as by the sex of the respondent. It also includes a comparison to the overall mean job satisfaction score for that occupational category. In addition to wide variation in mean job satisfaction scores across hospitality industry occupation types, there is a statistically significant difference in job satisfaction mean scores between female and male respondents across each hospitality occupational category, except for cooks. Additionally, men have higher job satisfaction mean scores in each hospitality occupational category, except for hotel receptionists, housekeeping supervisors, hotel cleaners, and cooks. The job satisfaction premium for male employees is the strongest among restaurant managers and chefs.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

نتایج

نتایج توصیفی

جدول 2 تفکیک مجموع پاسخ دهندگان را بر اساس طبقه بندی شغلی صنعت هتلداری و وضعیت نظارت نشان می دهد. هنگام مقایسه بر اساس وضعیت نظارتی، غیر سرپرستان بزرگترین دسته را تشکیل می دهند، به استثنای دسته های شغلی که شامل نقش مدیریتی یا نظارتی می شوند.

شکل 2 میانگین نمرات رضایت شغلی کارگران صنعت هتلداری را بر اساس جنسیت، با مقایسه با میانگین نمرات رضایت شغلی بر اساس جنسیت برای همه مشاغل نشان می دهد. به طور کلی، کارگران صنعت مهمان‌نوازی میانگین نمرات رضایت شغلی کمتری نسبت به کارگران در همه مشاغل دارند. علاوه بر این، کارگران مرد در تمام مشاغل دارای بالاترین سطح رضایت شغلی (5.34) هستند، در حالی که کارگران مرد صنعت مهمان‌نوازی به طور قابل‌توجهی رضایت شغلی کمتری دارند (5.21). میانگین نمرات رضایت شغلی کارگران زن هم در مشاغل صنعت هتلداری و هم در همه مشاغل (به ترتیب 5.08 و 5.29) کمتر است.