چکیده

         این مقاله ابتدا ولتاژهای تغذیه ورودی مورد نیاز برای پشتیبانی از جریان‌ها در حین خطاهای شبکه را در یک مورد ساده‌شده بیان می‌کند. در مرحله دوم با آنالیز و تحلیل، نقاط رزونانس در محل اتصال به شبکه محاسبه می‌شوند. تاثیر وضعیت ضعیف شبکه و تعداد زیاد اینورترها نیز ارزیابی می‌شوند. بمنظور تطبیق موضوع تئوری بر شرایط آزمایش اندازه‌گیری‌ها مرتبط با شرایط ولتاژ پایین (LVRT) و بهره‌برداری پایدار واحد فتوولتائیک در نظر گرفته شده‌اند. آنها شامل اندازه‌گیری‌ها از اینورتر تکی و همچنین از واحدهای بزرگ PV در محدوده مگاوات هستند.

1. مقدمه

         در بسیاری از شبکه‌های الکتریکی در سطح جهان، افزایش تعداد واحدهای PV نصب شده، تاثیر چشم‌گیر سیستم‌های PV بر پایداری و کیفیت توان شبکه‌ را به دنبال داشته است. همه شاخص‌ها به افزایش در راستای واحدهای تولید الکترونیک قدرت تمایل دارند. واحدهای تولید خورشیدی و بادی هر دو به سطحی قابل مقایسه با نیروگاه‌های سنتی رسیده‌اند. نه فقط در آلمان (50% از کل تولید در 21ام جولای 2013) بلکه در تمام جهان بطور منظم سهم قابل توجهی از تولید توان به منابع تجدیدپذیر تخصیص داده شده است [16]. جایگزین‌های ژنراتورهای سنکرون که در راستای واحدهای تولید الکترونیک قدرت حال توسعه می‌باشند، باید در سطح یکسان با واحدهای تولید پایداری و توابع کنترلی را تضمین کنند. در آزمایشگاه ساخت اینورتر در سطح مگاوات Fraunhofer ISE تعداد زیادی از اینورترهای بزرگ PV با حداکثر توان نامی 1 MVA در چهار سال گذشته تولید شده است. این اندازه‌گیری‌ها برای آزمایش‌های حفظ اتصال به شبکه در حین خطا در واحد PV آزمایشی با ظرفیت 5 MW توسعه داده شده‌اند. واحدهای تولید خورشیدی می‌توانند از صدها حتی هزاران اینورتر که بصورت موازی کار می‌کنند، تشکیل شود؛ بنابراین نیاز جدی برای بکارگیری الگوریتم‌های کنترل اینورترها وجود دارد. این مقاله در مورد ویژگی‌های مختلف نقاط اتصال به شبکه واحدهای تولید توان PV با ظرفیت بزرگ و تاثیر آن‌ها بر پایداری شبکه صحبت می‌کند. مشکلات حیاتی مربوط به تست بهره‌برداری در حین خطا عملکرد اینورترها در وضعیت شبکه‌های ضعیف را ارزیابی می‌کند. هر دو نتایج اندازه‌گیری مرتبط با LVRT و آزمایشگاهی ارائه خواهد شد. بطور خلاصه عملکرد اینورترهای امروزی در مورد نیازمندی‌های سیستم‌های تولید انرژی آینده و نیازهای امروزی قابل اجرا در شبکه‌های بین‌المللی تحلیل خواهند شد. 

2. رویارویی با خطاها در سیستم‌های انرژی الکتریکی امروزی

A. رسیدگی به خطا در سیستم انرژی الکتریکی امروزی

         بمنظور جابجایی سیستم‌های انرژی الکتریکی به سمت یک شبکه با اینورترهای غالب نیاز است مسئولیت‌ها و ظرفیت‌های کنترل شبکه در جهت اینورترهای PV و توربین‌های بادی تغییر کنند. پایه سیستم‌های حفاظتی امروزی یک اتصال کوتاه شدید توان در سطح انتقال می‌باشد که با ابزار حفاظتی بصورت آرایش متوالی و پشت سرهم در نقاط اساسی اجرا می‌شود. این سیستم به نزدیک‌ترین ابزار حفاظتی به محل خطا این قابلیت را می‌دهد که بمنظور رفع خطا عمل کند. با توجه به اندازه واحدهای تولید توان ولتاژ تغذیه ورودی به سیستم در بالاترین سطح قرار دارد و بنابراین انرژی در سطح ولتاژهای پایین‌تر به مصرف‌کنندگان انتقال داده می‌شود.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان حفظ وضعیت اتصال به شبکه در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Stable Operation of PV Plants to Achieve Fault Ride Through Capability