اتصالات لوله مته دوشانه توسعه یافته در طول چند دهه گذشته, پیشرفتهای زیادی را به عنوان محرک رشد و تغییر ایجاد کرده است. هر نسل، پیشرفت های پی در پی در ظرفیت گشتاور را مشاهده کرد و اصلاح مشخصات های مربوط به چالش ها در مورد تمیز کردن سوراخ ها و هیدرولیک ها را مورد توجه قرار داد. به تازگی، توسعه بیشتر باعث افزایش مقاومت در برابر خستگی و سرعت حرکت شده است. این بهبودها برای توسعه اتصال در چاه های ساحلی منحرف و با دسترسی در نظر گرفته شده بود، که قبلا حفاری با نسل های قبلی اتصالات شانه ای API سخت یا غیرممکن بود. از آنجاییکه اینها, فناوری های توانمندکننده بودند، هزینه در طی این دوره زمانی نگران کننده نبود؛ پیشرفت های طراحی به طرز چشمگیری موجب افزایش عملکرد می شد که هزینه های بالاتر تعمیر و نگهداری را توجیه می کرد.

     هرچند زمانی که این اتصالات ممتاز شروع به استقرار در دریا کردند, هزینه های تعمیر و نگهداری به یک مسئله تبدیل شد. کاربردهای حفاری کارخانه - که در آن حفاری و تکمیل چاه ها در چارچوب های زمانی کوتاه مدت بسیار حیاتی است - نیازمند یک اتصال لوله مته بود که دارای کارایی بالاتر و مقرون به صرفه باشد، به خصوص با توجه به هزینه کل مالکیت در طول عمر اتصال. استفاده شدید از فن آوری های اتصالات موجود ثابت کرد که امکان بهبودی وجود دارد، به خصوص اگر هدف, رویکرد به اتصال جدید برای حفاری زمین باشد.

     در واکنش به این موضوع، National Oilwell Varco  (NOV) در یک برنامه تحقیق و توسعه دو ساله برای تولید محصولی با عملکرد بالا و هزینه پایین مشارکت نمود. اتصال لوله مته نسل چهارم حاصل شده، دلتا، در حال حاضر توسط شرکت های مختلف در سراسر شمال امریکا ، از جمله Quail Tools ، که برای اولین بار دلتا را به بازار آورد استفاده می شود.

-ترجمه این مقاله با عنوان حفاری زمین در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Fourth-generation drill pipe connection enhances land drilling, reduces pipe maintenance