مقدمه

         از آنجا که بیماران رسانه های اجتماعی را در کارهای روزمره خود گنجانیده اند، پزشکان به طور فزاینده ای روی روش های سرمایه گذاری برای مهار این بازار پر فروش رسانه های تعاملی سرمایه گذاری می کنند. جراحان پلاستیک به دنبال پذیرش نوآوری و فن آوری های نوظهور هستند و اکنون می توانند به تعامل بین رسانه های اجتماعی و پزشکی کمک کنند. رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند هستند که برای جلوگیری از اشکالات, می بایست عاقلانه از آنها استفاده کرد.

رسانه های اجتماعی

           رسانه های اجتماعی فرصتی برای افراد است که بتوانند بصورت الکترونیکی و غیررسمی ارتباط برقرار کنند. این مقوله به منظور معرفی، به اشتراک گذاری تجربیات، ایجاد اجتماع و پیوند کلی افراد با منافع مشترک طراحی شده است. 1 بسترهای رسانه ای اجتماعی, ابزاری پویا و قدرتمند برای آموزش، تعامل، بازاریابی و ارتباط مستقیم با بیماران و همکاران حرفه ای هستند. این بستر می تواند شامل اتاق های چت، بلاگ ها، شبکه ها یا کانال ها باشد. در دنیای بسیار صمیمی جراحی پلاستیک، فرصتی برای تعامل و یادگیری بیشتر در ابعاد بیشتر از رسانه های سنتی فراهم می شود، با این حال رسانه های اجتماعی هنوز هم اجازه می دهند که بیماران در صورت انتخاب خود ناشناس بمانند. بیشتر اشکال رسانه های اجتماعی به عنوان یک مدل کسب و کار رایگان عمل می کنند که به موجب آن, استفاده از  خدمات پایه, رایگان است اما برخی از ویژگی های تبلیغاتی دارای برچسب قیمت هستند.

چندین نوع مختلف از رسانه های اجتماعی وجود دارد (در زیر مورد بحث قرار خواهند گرفت).

شبکه ها

           شبکه های اجتماعی، مانند فیس بوک، توییتر، اینستا گرام و اسنپ چت، خدماتی را شامل می شوند که به موجب آن حساب های شخصی یا تجاری ایجاد می شوند و "دوستان" یا "پیروان (فالوورها)" به هم متصل می شوند. اینستاگرام و اسنپ چت در مقام اول در دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند و عمدتاً از عکس ها و تصاویر ویدیویی تشکیل شده اند. شبکه های دیگر مانند LinkedIn (لینکدین) برای شبکه های حرفه شغلی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبین تجاری می باشند.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان جراحی پلاستیک صورت  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Social Media Marketing in Facial Plastic Surgery: What Has Worked?