چکیده

      این مقاله, جنبه های کلیدی توسعه روستایی در اوکراین را توصیف می نماید. توجه این مقاله روی تفسیر یک مفهوم "مناطق روستایی" به عنوان یک هدف تحقیقات علمی در اقتصاد مدیریت طبیعت و حفاظت از محیط زیست متمرکز شده است. این مقاله, اهمیت گذار اوکراین به مفهوم توسعه پایدار روستایی را اثبات می کند. همچنین این مقاله, مزایا و معایب اجزای اصلی توسعه پایدار روستایی را مشخص می کند: اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی. مشکلات و عوامل اساسی شرایط نامطلوب امروزی توسعه روستایی در اوکراین در این مقاله ارائه شده است. سودمندی ارائه عوامل هنجاری و قانونی به منظور بهبود وضعیت نظام اداری و مدیریت آن در تحقیق زیر ثابت شده است. جهات آینده نگر حمایت دولت اوکراین برای توسعه پایدار روستایی پیشنهاد شده است. تجربه اروپا از توسعه پایدار روستایی و امکان استفاده از آن در اوکراین مورد بحث قرار گرفته است.

     با توجه به شرایط مطلوب جغرافیایی، آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیز, اوکراین به طور سنتی به عنوان یک کشور کشاورزی در نظر گرفته می شود، زیرا سهم تولید محصولات کشاورزی در تولید ناخالص داخلی در اوکراین یکی از بالاترین سهم ها در اروپا (8.2٪) است. تولید ناخالص داخلی اسمی برای سه ماهه دوم 2014, UAH 372770 میلیون بود. تولید ناخالص داخلی واقعی برای سه ماهه دوم سال 2014، در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2013 (در قیمت های ثابت سال 2010)، 95.4 درصد و در مقایسه با سه ماهه اول سال 2014، که به صورت فصلی تنظیم می شود - 96.8٪ است (به جز قلمروی موقتاً اشغال شده جمهوری خودمختار کریمه و سواستوپل).

      اولویت و تسلط بخش کشاورزی باعث نگرش مناسب مردم به زمین، سنت های خاص انجام کشاورزی شخصی و "فرهنگ رفتار" به سمت حفاظت از محیط زیست شده است. همراه با این مورد، آنچه سزاوار توجه خاص می باشد, هویت یک روستایی (دهقان) به عنوان صاحب طرح زمین است، که نه تنها دارای دانش و مهارت های فعالیت اقتصادی مربوطه است، بلکه به کار خود با توجه، به طور خاص، فعالیت های انسانی او اشاره می کند که نباید به فرسایش زمین، آلودگی آب، کیفیت پایین محصولات کشاورزی، و غیره منجر شود.

-ترجمه این مقاله با عنوان توسعه پایدار روستایی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

RURAL DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF EUROPEAN INTEGRATION OF UKRAINE