چکیده 

        در طی ده سال گذشته، فناوری دستگاه‌های موبایل به صورت قابل توجهی تغییر کرده است، و این دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های آن‌ها پیچیده تر شدند. این توسعه‌ها به تغییرات بزرگی در اپلیکیشن‌های موبایلی طراحی شده متناسب با سیستم عامل‌های موبایل منجر شدند. طراحی اپلیکیشن‌های موبایل به چند دلیل مانند اندازه صفحه نمایش و قدرت پردازش محدود و سایر موارد، سخت تر شده است. بنابراین، مهم است که به وضوح مشخصه‌های توسعه اپلیکیشن موبایل و مسائل و چالش‌های مربوط به آن، و همچنین، ویژگی‌های کلیدی که یک اپلیکیشن موبایل را سودمند و ارزشمند می‌سازد را به وضوح شناسایی کنیم. این مقاله ادبیات موضوعی موجود در مورد چالش‌ها و بهترین شیوه‌های توسعه اپلیکیشن موبایل را بررسی کرده است. این مطالعه در درک مشخصه‌های فرایند توسعه اپلیکیشن موبایل، بررسی چالش‌های واقعی که در طی این فرآیند دیده می‌شود و اکتشاف بهترین شیوه‌هایی که می‌توانند به صورت فعالی برای بهبود توسعه اپلیکیشن‌های موبایل استفاده شوند، کمک می‌کند.

1. مقدمه

         همانطور که دیده شده است، در دهه گذشته، صنعت ارتباطات مخابراتی سیار یکی از بخش‌های دیجیتال با رشد سریع بوده است که یک محیط به شدت رقابتی، غیرقطعی و پویا را بوجود آورده است [3]. این زمینه برای سازمان‌های نرم افزاری به دلیل درامد قابل توجهی که می‌توانند از آن کسب کنند، به یک زمینه بسیار جالب تبدیل شده است[3]. 

        علاوه بر گسترش آن، برای جوامع پژوهشی و صنعت نرم افزاری مسائل و نگرانی‌هایی را به همراه داشته است. برای نمونه، فرآیند توسعه اپلیکیشن موبایل کاملا از نرم افزار سنتی متفاوت است، چرا که کاربران نهایی ویژگی‌هایی مشابه با اپلیکیشن‌های کامپیوترهای دسکتاپ با ویژگی‌هایی منحصر تلفن همراه را انتظار دارند [11]. 

این مقاله در نشریه ACM منتشر شده و ترجمه آن با عنوان توسعه اپلیکیشن موبایل در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Challenges and Best Practices for Mobile Application Development: Review Paper