چکیده

        به تازگی، چند واکسن جدید برای بزرگسالان توصیه می شود. کمی در مورد خرید واکسن سازی و شیوه های  ذخیره مراقبت های اولیه  پزشکان بزرگسالان شناخته شده است. برای تعیین نسبت عمل خانواده و پزشکان طب داخلی که به طور معمول  واکسن خاص بزرگسالان را ذخیره می کند و منطق خود را برای کسانی که تصمیم به خرید واکسن دارند بیان می کند، ما یک مطالعه مقطعی در سال 2009 از یک نمونه تصادفی ملی از 993 پزشک خانواده (FPS) و 997 پزشک امراض داخلی عمومی  (IMS  ) در امریکا انجام دادیم.  از 1109 پاسخ دهندگان 886 گزارش دادند که آنها مراقبت های اولیه برای  افراد بزرگسال بالای 19-64 سال انجام می دهند  و 96 درصد از این کالای  پزشکان ارائه دادند که حداقل یک واکسن برای هر بزرگسال توصیه می شود. از این تعداد، 2٪ طرح متوقف واکسن و 12٪ طرح  افزایش خرید واکسن؛ بقیه طرح  حفظ وضع موجودی انبار را نظر دادند. از پاسخ دهنگان   27 ٪(      EPS 31٪ در مقابل 20٪ Ms) همه واکسن بزرگسالان را ذخیره می کنند. نتیجه می گیریم که بسیاری از پزشکان که مراقبت های اولیه  را برای بزرگسالان ارائه می دهند، همه واکسن توصیه شده را انبار نمی کنند. تلاش ها جهت  بهبود میزان  ایمنی سازی بزرگسالان انجام شود تا  این موضوع اساسی را بررسی کنند. 

1. مقدمه 

        اگر چه قوانین ایمن سازی به بخشی از مراقبت پیشگیرانه برای کودکان روتین تبدیل شده است، موارد مشابه  برای بزرگسالان درست نیست. بر فرض مثال، تنها 17 درصد از غیر سالمند (کمتر از 65 سال ) بزرگسالان در معرض خطر، این واکسن تجویز شده  پنوموکوک [1[ را دریافت کرده اند. مطالعات متعددی جهت  بررسی عدم دریافت تعداد بیشتری از واکسن توسط بیماران بالغ انجام شده است. بیماران اغلب به پزشک خود گزارش کرده اند. به طور فعال واکسن توصیه نمی کنند  و مفروضات اشتباه در مورد نیاز خود را برای ایمن سازی شناسایی کرده اند [2.[ ارائه دهندگان اغلب مسائل مختلف  مطرح شده توسط بیماران، از جمله نگرانی های بیمار با توجه به عوارض جانبی، ترس بیمار از سوزن و عدم پوشش بیمه به عنوان دلایل میزان کم ایمنی سازی در شیوه های خود [2 [شناسایی کرده اند. مطالعات دیگر انواع عوامل مربوط به  میزان پایین واکسیناسیون بزرگسالان مانند عدم ارائه مراقبت های اولیه به طور منظم [3 [به طور بالقوه سبک زندگی گیج کننده و یاعلائم مبتنی بر شرط برای برخی از واکسن ها [4 [ و عدم اولویت بندی از جوامع حرفه ای  پزشکان که مراقبت برای بزرگسالان فراهم میکند.

       روش معمول اطلاع رسانی پزشکان که مراقبت های پیشگیرانه برای بزرگسالان بی بهره از برنامه ایمن سازی نیز را ارائه می دهند.  اگر چه یک برنامه ایمن سازی مرکب دوران کودکی سالانه در ژورنال پزشکی کودکان حداقل برای چند دهه گذشته منتشر شده است ، آن را تا اواخر سال 2007 نبود که سالانه  پزشک داخلی اولین برنامه بزرگسالان ملی اعلام و در حال حاضر این کار سالانه در صفحات آن انجام می شود [[5 چنین تلاش هایی تا حد زیادی مورد نیاز است همانطورکه بسیاری از پزشکان به بیماران خود توصیه نمی کنند چرا که آنها از توصیه های ایمن سازی بزرگسالان فعلی  آگاه نیستند. [2] در طول چند سال گذشته،  چندین  واکسن های جدید برای بزرگسالان توصیه  شده است. ارائه این واکسن ها و تنظیمات آن  به پزشک نیازخواهد داشت  تا این واکسن  ها را به شیوه های خود ذخیره کنند. در مقابل بسیاری از داروها یا بیولوژیک توسط پزشکان دیگر تجویز شده است، واکسن باید به طور مستقیم با شیوه های پیش از تقاضای بیمار خریداری شود. این نیاز به یک مبلغ سرمایه گذاری مالی در بخشی از این عمل برای خرید واکسن دارد  که این عمل ممکن است، یا ممکن نیست، قادر به فروش باشد.  هرچه تعداد از انواع محصولات واکسن و تعداد دوز خریداری می شد، هزینه پیش پرداخت زیادی  بدون قطعیت از فروش مجدد مورد نیاز است،  بیشتر هزینه های آتی مورد نیاز بی شک  از فروش مجدد. حاصل خواهد شد حعلاوه بر این، واکسن نیاز به انبار خنک دارند و این در عوض نیاز به  سرمایه گذاری در یخچالهای خاص و هشدار دما است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تهیه واکسن  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Primary care physician perspectives on providing adult vaccines