چکیده

         پیش زمینه. ارزش  ها, در نوشته های اخلاق در سلامت آشکار و مشهود هستند. با این حال، به ندرت روشن است که چگونه آنها در عمل قابل مشاهده باند. هدف. هدف این مطالعه, روشن نمودن این مورد است که چگونه ارزش ها در عمل اطلاعاتی را برای تصمیم گیری درمانگران شغلی فراهم می کنند. روش. پانزده درمانگر شغلی اجتماعی نیوزیلند, این مطالعه تجربی با روش های ترکیبی را تکمیل نمودند. یک پرسشنامه از پیش-مشورت شده قبل از مشورت در مورد یک مطالعه موردی با استفاده از نرم افزار شفافیت مبتنی بر ارزش ها وب، تبادل ارزش ها، پس از یک پرسشنامه پس از مشورت تکمیل شد. داده های رده بندی با استفاده از آمار غیرپارامتری تحلیل شدند. پاسخهای کتبی به سوالات باز از نظر موضوعی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها. اکثر شرکت کنندگان با اقدامات پیشنهادی برای این مورد اختلاف نظر داشتند. درجات اختلاف، نگرانی برای عزت و ریسک، و استدلال مبتنی بر-ارزش مشخص شدند و آشکار نمودند که چگونه مشورت اخلاقی, مبتنی بر ارزش ها می باشد. پیامدها. تشخیص و شفافیت ارزش های ذاتی در تصمیم گیری مبتنی بر عمل در ترویج استدلال اخلاقی بی عیب و سالم ممکن و مطلوب است.

         '' کار برای سلامت (Seedhouse، 1998، ص 111.) به دلیل درجه تاثیر بر زندگی دیگران (Austin، Lemermeyer، Goldberg، Bergum، و Johnson, 2005; Wright-St-Clair ، 2001) یک تلاش اخلاقی است''. این نشان می دهد که هر برخورد با سلامت، به جای حفاظت در برابر موارد سخت، دارای یک مولفه اخلاقی است (Beagan & Ells, 2009; Christiansen & Lou, 2001; Kassberg و Ska¨r, 2008; Wright-St Clair & Seedhouse، 2004) . بنابراین، استدلال اخلاقی، به عنوان استفاده عمدی از فرآیندها برای فکر کردن در مورد مسائل اخلاقی، باید بخشی از پایه مهارت هر پزشک سلامت باشد (Hudon و همکاران، 2013؛ Park، Kjervik، Crandell، و Oermann، 2012؛ Weston، 2001). با این حال، آموزش اخلاقیات شغل-درمانی که بر استدلال مبتنی بر قوانین، به جای در نظر گرفتن پیچیدگی شخصی و زمینه ای تمرکز می کند، بی جهت ممکن است به اضطراب اخلاقی پزشکان منجر شوند (Penny و You، 2011). علاوه بر این، Seedhouse  (2005) نشان می دهد که ادغام استدلال اخلاقی پزشکان با تصمیم گیری مبتنی بر عمل, مقوله ای جدایی ناپذیر از عمل مبتنی بر شواهد است.

         هیچ کمبودی در نوشته های مربوط به عملکرد مبتنی بر شواهد در مورد مراقبت بهداشتی وجود ندارد. از اوایل دهه 1990، بیشتر رشته ها, شیوه های مراقبت های بهداشتی را به عنوان شیوه های مبتنی بر شواهد تصریح کرده اند (به عنوان مثال، Cody، 2006؛ Guyatt، 1991). با این حال، در پاسخ به انتقادات، نظریه پردازان پزشکی مبتنی بر شواهد در حال حاضر ادعا می کنند که هدف اصلی از '' جنبش مبتنی بر شواهد, اضافه کردن سخت گیری به تعمق هدف است و نه حذف ابعاد ذهنی از تصمیم گیری های عمل (Haynes، Devereaux، و Guyatt، 2002). درک وسیع تری از شواهد برای عمل عبارتند از راه های دیگر دانستن، مانند تجارب پزشکان و مشتریان می شوند (Fulford, Dickenson, & Murray, 2002; Haynes و همکاران، 2002؛ Kva°le&Bondevik, 2008; Murtagh&Thorns ، 2006). بر این اساس، Fulford و همکارانش (2002) یک رویکرد کلی فراگیر، مبتنی بر ارزش ها را برای استدلال اخلاقی به جای رویکرد '' شبه قانونی، '' مبتنی بر واقعیت که بسیاری دیگر اتخاذ نموده اند, توصیف نمودند. ارزش ها، یا اذعان ذهنی (Fulford و همکاران، 2002) نیز می توانند به عنوان اولویت ها تعریف شوند, با عباراتی که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند (Fulford، 2004؛ Haynes و همکاران، 2002؛ Seedhouse، 1998، 2005؛ Weston، 2002). برای وضوح، این مقاله از عبارت: اولویت ها در هنگام اشاره به ارزش های دریافت کنندگان مراقبت های بهداشتی و ارزش ها به هنگام بحث از آن توسط متخصصان بهداشت و سلامت استفاده می کند.

این مقاله در نشریه سیج منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تصمیم گیری مبتنی بر عمل در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Values and ethics in practice-based decision making