چکیده

             برخی از معیارهای پوشش تست منطق نرم‌افزار نیازمند ورودی‌هایی  هستند که تضمین‌کننده تشخیص مجموعه‌ بزرگی از انواع نقص‌ها دارند. یکی از معیارهای قدرتمند در این زمینه، MUMCUT است که از سه معیار تشکیل شده است که در آن هر مولفه تشخیص نوع خاصی از نقایص را تضمین می‌کند. در عمل، معیارها ممکن است با توجه به نوع نقصی که تشخیص داده شده است با یکدیگر همپوشانی داشته باشند در نتیجه این موضوع منجر به آزمون‌های زائد متعددی خواهد شد، اما به دلیل این حقیقت ناخوشایند که نیازمندی‌های آزمون‌ غیرعملی در آزمون‌ها مشخص نمی‌شود، تمامی معیارهای سازنده مورد نیاز است. بینش کلیدی این مقاله در تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی معیار تشکیل‌دهنده‌ای است که می‌تواند برای کاهش اندازه مجموعه آزمون بدون فداکردن تشخیص نقص مورد استفاده قرار بگیرد. به عبارت دیگر، معیارهای گران را می‌توان برای مواقعی رزرو کرد که استفاده از آن‌ها واقعا ضرروری باشد. در این مقاله یک معیار منطقی جدیدی با نام، کمینه  MUMCUT، بر اساس بینش مقاله معرفی شده است. با توجه به گزاره داده شده در کمینه DNF، تعیین می‌کند که کدام یک از معیارهای سازنده در سطح اصطلاحات و لیترال‌ها  منحصر‌به‌فرد امکان‌پذیر است. این موضوع به نوبه خود تعیین می‌کند که کدام معیارها مجددا در سطح اصطلاحات و لیترال‌ها منحصر‌به‌فرد ضروری هستند. در این مقاله یک مطالعه تجربی با استفاده از گزار‌ه‌ها در نرم‌افزار اویونیک ارائه شده است. این مطالعه نشان می‌دهد که کمینه MUMCUT سبب کاهش اندازه مجموعه آزمون تا حدی می‌شود که تنها چند درصد از انداره مجموعه آزمون در صورتی که امکان‌پذیری در نظر گرفته نشده باشد، مورد نیاز است و تشخیص نقص را نیز فدای این موضوع نمی‌کند.

1. مقدمه

          نیازمندی‌های  آزمون غیرممکن  تقاضاهایی برای آزمون‌ها هستند که به سادگی وجود ندارند. آن‌ها حقایقی ناخوشایند از زندگی در آزمون نرم‌افزار هستند. آن‌ها مهندسان آزمون را گیج می‌کنند، مهندسان آزمون باید تصمیم بگیرند که آیا نیازمندی آزمونی معین واقعا غیرممکن است یا اگر یک چستجوی دقیق‌تر برای ورودی مناسب در سفارش است. آن‌ها همچنین تلاش‌های محققان برای ارتباط معیارهای پوشش را نیز به سردرگمی می‌کشانند. پس بر اساس تعریف، نیازمندی آزمون غیرممکن برای یک معیار معین، نتیجه آزمون را نمی‌دهد. اگر وقوع نیازمندی آزمون متناظر برای یک معیار «ضعیف‌تر» ممکن باشد، امکان‌ناپذیری می‌تواند معیار ظاهرا «قوی‌تری» برای شکست در گنجاندن «ضعیف‌تر» باشد. بسیاری از موارد معروف از این پدیده در پیشینه تحقیق انجام آزمون یافت می‌شود. در این مقاله، ما به امکان‌ناپذیری در زمینه معیارهای آزمون منطقی طراحی‌شده برای سلسله‌مراتب  نقض لاو  و یو  خواهیم پرداخت [9]. 

            ما آزمون گزاره‌ها را بر روی متغیرهای بولین در انزوا  در نظر می‌گیریم. در این دامنه محدود، تعیین اینکه آیا نیازمندی آزمون امکان‌پذیر است امری ساده خواهد بود. البته، هنگامی که این گزاره‌ها در داخل برنامه‌های واقعی دفن می‌شوند، همچنان یک مسئله قابل‌کنترل دشوار در انتخاب ورودی‌ها برای هدایت متغیرها در گزاره‌ها به مقادیر مطلوب وجود دارد اما این موضوع تمرکز این تحقیق نیست.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تشخیص نقص در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Using Logic Criterion Feasibility to Reduce Test Set Size While Guaranteeing Fault Detection