چکیده

      تحولات ساختمان های بلند در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است. این مقاله، تکامل سیستم های سازه ای ساختمان های بلند و نیروی محرکه فن آوری در پشت تحولات ساختمان های بلند را مرور می کند. برای سیستم های اولیه سازه ای، یک طبقه بندی جدید - سازه های داخلی و سازه های خارجی - ارائه شده است. در حالی که اکثر سیستم های سازه ای شاخص برای ساختمان های بلند مورد بحث قرار می گیرند، تاکید این مقاله مروری, بر روندهای فعلی از قبیل سیستم های مهار بازویی و سازه های شبکه قطری است. سیستم های میرایی کمکی کنترل کننده حرکت ساختمان نیز مورد بحث قرار می گیرند. علاوه بر این، روندهای طراحی معماری معاصر "خلاقانه"، مانند اشکال آیرودینامیکی و پیچ خورده، که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد سازه ای ساختمان های بلند تاثیر می گذارند، مرور شده اند. در نهایت، آینده تحولات سازه ای در ساختمان های بلند به طور مختصر پیش بینی شده است.

مقدمه

      ساختمان های بلند در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا پدید آمدند. آنها به منزله یک به اصطلاح " نوع ساختمان آمریکایی" بودند, به این معنی که مهم ترین ساختمان های بلند در ایالات متحده ساخته شدند. با این حال، امروزه آنها یک پدیده معماری در سراسر جهان هستند. بسیاری از ساختمان های بلند در جهان، به ویژه در کشورهای آسیایی مانند چین، کره، ژاپن و مالزی ساخته شده اند. بر اساس داده های منتشر شده در دهه 1980، حدود 49 درصد از ساختمان های بلند جهان در شمال امریکا (جدول 1-1) قرار گرفته بودند. توزیع ساختمان های بلند اساساً تغییر کرده است که آسیا در حال حاضر دارای بیشترین سهم با 32 درصد و شمال امریکا با 24٪ است (جدول 2-1). این داده ها نشاندهنده رشد سریع ساخت ساختمان های بلند در آسیا  در طی این دوره است در حالی که ساخت و ساز در آمریکای شمالی را کند کرده است. در واقع، هشت تا از ده ساختمان بلند برتر در حال حاضر در آسیا هستند و فقط دو، برج Sears و  Empire State Building ، در شمال امریکا هستند.

      به طور سنتی کارکرد ساختمان های بلند به عنوان ساختمان های اداری و تجاری بوده است. کاربردهای دیگر مانند مسکونی، استفاده ترکیبی، و تحولات برج هتل از آن زمان به سرعت همانطور که شکل 1 نشان داده است افزایش یافته است. شک و تردید در مورد ساخت و ساز ساختمان های بلند از زمان 11 سپتامبر 2001 وجود داشته است، با این حال، آنها همچنان با توجه به مزایای اقتصادی قابل توجه خود در کاربری زمین شهری متراکم ادامه خواهد یافت.

این مقاله در نشریه تیلور و فرانسیس منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تحولات سازه ای در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

LENS ANTENNA CONCEPTS FOR LAND MOBILE SATELLITE COMMUNICATIONS