چکیده

        این مطالعه  بررسی می کند چطور و چگونه فعالیت های مدیریت سود فرصت طلب مدیران با درجه ای از مقایسه حسابداری شرکت  های خود با شرکت های دیگر را تحت تاثیر قرارمی دهند. با استفاده از نمونه های  زیادی از شرکت های ایالات متحده، من متوجه شدم که مدیران مدیریت سود واقعی (REM) را افزایش می دهد.  در حالی که مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی خود (AEM) با درجه ای از مقایسه حسابداری شرکت های خود با شرکت های دیگر را کاهش می  دهد. من همچنین متوجه شدم که این رفتار فرصت طلبانه برای '' فرار "از AEM به REM مواجه  با مقایسه حسابداری بیشتر کاهش می یابد زمانیکه اطلاعات 'محیط زیست شرکت ها و  یا کیفیت حسابرسی بهتر است. این یافته ها برای آزمون حساسیت های مختلف قوی هستند از جمله   جهت رسیدگی به درون زایی احتمالی از مقایسه حسابداری می باشد.

1. مقدمه

        این مطالعه  بررسی می کند چطور و چگونه فعالیت های مدیریت سود فرصت طلب مدیران با درجه ای از مقایسه حسابداری شرکت  های خود با شرکت های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد  . بسیاری از مطالعات  اثر اتخاذ استاندارد حسابداری مشابه  (به عنوان مثال، استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی) در مقایسه ارقام حسابداری در سراسر شرکت در کشورهای مختلف را بررسی می کند (بارت و همکاران، 2008؛ لانگ و همکاران، 2010؛ دفاند و همکاران، 2011).  محققان همچنین به طور گسترده اثر مقایسه حسابداری در نتایج مختلف مانند افشای مدیریت داوطلبانه، 'گسترش پوشش  تحلیل گران و پیش بینی خواص، و  ساختار سهام سرمایه گذاران نهادی را بررسی می کنند،  (گونگ و همکاران، 2013؛ کینی و همکاران، 2009؛ دی فرانکو و همکاران، 2011؛ انگلبرگ و همکاران، 2016). با این حال، مقاله در مورد اثر مقایسه حسابداری، به ویژه در سراسر شرکت تحت نظام   مشابه GAAP، در مدیریت درآمد مدیران اندک است.  بنابراین این مطالعه قصد دارد تا این شکاف را از طریق بررسی که آیا میزان مدیریت سود فرصت طلب مدیران تحت تاثیر قرار می گیرد، پر کند یا خیر و چگونه انتخاب مدیران از روش مدیریت سود جایگزین، توسط مقایسه حسابداری تحت تاثیر قرار می گیرد.

        دوره جاری درآمد را گزارش می دهد که می تواند به دو روش مختلف اداره می شود. اول، مدیران می توانند سود گزارش شده از طریق انتخاب تعهدی اختیاری کنترل کنند که تحت اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) اجازه گزارش شده است. این مدیریت سود در مبنای تعهدی GAAP (آخرت AEM) عمدتا در انتهای یک دوره حسابداری رخ می دهد، پس از فعالیت های عملیاتی واقعی کامل می شود (زانگ، 2012). در حالی که آن بطور مستقیم میزان اقلام تعهدی حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد، AEM هیچ تأثیر مستقیمی بر جریان های نقدینگی ندارد. دوم، مدیران همچنین می توانند  درآمد گزارش شده را با تنظیم فعالیت های واقعی کنترل کنند. به طور خاص، آنها می توانند زمان و مقیاس فعالیت های واقعی مانند فروش، تولید، سرمایه گذاری، و تامین مالی در سراسر دوره حسابداری در چنین شیوه هایی را تغییر دهد که هدف درآمد خاص می تواند برآورده شود. به عنوان مثال، گزارش درآمد می تواند به طور موقت با شتاب دادن به زمان تولید و برنامه فروش، با کاهش مخارج اختیاری، و / یا به تعویق انداختن زمان وقوع آنها افزایش یابد ( (2006،  فعالیت های مدیریت عملیات واقعی مذکور که از شیوه های کسب و کار عادی با هدف اولیه کنترل درآمد دوره جاری منحرف و به مدیریت سود واقعی ارجاع داده می شود (پس از آن REM). بر خلاف AEM، REM می تواند عواقب مستقیم بر جریان های نقدی فعلی و آینده (و همچنین تعهدات حسابداری) داشته باشد، برای سرمایه گذاران به طور متوسط برای درک مشکل تر است، و به طور معمول کمتر منوط به نظارت خارجی و بررسی توسط حسابرسان، تنظیم کنندگان، و سایر ذینفعان بیگانه می شود (کوهن و همکاران، 2008).

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان تاثیر مقایسه حسابداری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The effect of accounting comparability on the accrual-based and real earnings management