چکیده

         رشد تعداد و ظرفیت دستگاه‌های تلفن‌همراه مانند تلفن‌های‌همراهی که همراه با دسترسی گسترده‌ به حسگر‌های زیستی ارزان قیمت هستند سبب فراهم‌سازی فرصتی بی سابقه برای برنامه‌های کاربردی در زمینه بهداشت و درمان شده است. در این مقاله ما یک رویکرد جدید برای پردازش تطبیقی آگاه از وضعیت (SAAP) جریان داده‌ها برای تجزیه و تحلیل هوشمند داده‌ها به شکل بی‌درنگ ارئه داده‌ایم. پیاده‌سازی و ارزیابی از فریمورک برای یک برنامه‌ نظارت بر سلامتی توصیف شده است.

1. مقدمه

        اخیرا، خلاقیت و نوآوری که در ارتباطات تلفن همراه و حسگرهای زیستی بی‌سیم صورت گرفته است سبب هموارسازی مسیری برای توسعه برنامه‌های کاربردی بهداشت و درمان شده است که این موضوع خود سبب فراهم‌سازی یک راه راحت، امن و ثابت برای نظارت بر شرایط بیماران شده است، و تا حدی سبب فراهم‌سازی تشخیص بیماری توسط خود فرد و همچنین تصمیم‌گیری‌های موثر بلادرنگ به منظور کاهش مرگ و میر خواهد شد. تکنیک‌های کاوش جریان‌داده‌های همه جا حاضر(UDM) مانند سبک وزن، الگوریتم‌های داده‌کاوی جریان عبوری از یک سو [2-3] را می‌توان به شکل بلادرنگ به منظور تجزیه و تحلیل دستگاه‌های کوچک/ تلفن‌همراه انجام داد در حالیکه منابع موجود در دسترس همچون شارژ باطری و حافظه موجود را نیز در نظر گرفت. با این حال، به منظور انجام تجزیه و تحلیلی هوشمند از داده‌ها بر روی دستگاه‌های تلفن همراه، ضروری است که به انطباق استراتژی‌هایی برای عاملی در اطلاعات متنی بپردازیم. 

        اطلاعات متنی می‌تواند مرتبط با یک شبکه، برنامه‌کاربردی، محیط، فرآیند، کاربر یا دستگاه باشد. به عنوان یک مفهوم فراسطحی که فراتر از مفهوم اصلی است، ما یک وضعیت مفهومی را تعریف کردیم که از اطلاعات متنی استنباط شده است[4]. آگاهی از وضعیت به جای تمرکز بر قطعات مجزایی از مفهوم، سبب فراهم‌سازی برنامه‌هایی کاربردی با یک نگاه کلی‌تر و انتزاعی‌تر از محیط خود خواهد شد. داده کاوی جریان تطبیقی آگاه از وضعیت هم از تمام پتانسیل احتمالی UDM با رفتن به فراتر از  منابع محض در دسترس سود خواهد برد و همچنین می‌تواند سبب فعال‌سازی، اگر تضمین نشده باشد، تداوم و ثبات برنامه‌های کاربردی شود که در حال اجرا هستند.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان بهداشت و درمان هوشمند در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Mobile Data Mining for Intelligent Healthcare Support