چکیده

           انقلاب مداوم اینترنت اشیا (IoT)، همراه با رشد انتشار روبات ‌ها در فعالیت‌ های بسیاری از زندگی روزمره، باعث می‌شود برنامه‌  های کاربردی رباتیک به‌کمک اینترنت اشیا یک واقعیت ملموس از آینده‌ی ما باشد. بر این ‌اساس، خدمات جدید پیشرفته، براساس فعل و انفعال بین روبات ‌ها و "اشیا"، تصور کمک به انسان را پیش‌رو دارد. با این وجود، در مسیر توسعه‌ی برنامه ‌ های کاربردی رباتیک به‌کمک اینترنت اشیا نیاز به حل چندین مسائله‌ی محوری می‌باشد، روش‌  های طراحی به تثبیت برسند، و گزینه ‌ های قوی معماری به بحث گذاشته شوند. این مقاله به بررسی مفاهیم فن‌آوری، مسائل باز، و برنامه ‌ های کاربردی رباتیک به‌کمک اینترنت اشیا می‌پردازد. به‌طورخاص، در حال‌ حاضر همکاری شامل چهار جنبه است. اول، حالت خالصی از هنر در موضوعات اصلی مربوط به اینترنت اشیا به‌کمک خدمات رباتیک را فراهم می‌کند: شبکه ‌ های ارتباطی، برنامه ‌ های کاربردی رباتیک در محیط‌  های توزیع و فراگیر، روش معناگرا به اجماع و امنیت شبکه. دوم، با برجسته‌ترین چالش‌  های مهم تحقیقات روبرو می‌شود. سوم، ابزار های فن‌آوری موجود درحال‌ حاضر را توصیف می‌کند. چهارم، درس‌ های آموخته ‌شده به‌ منظور بررسی ترویج مشترک علمی در میان تیم ‌ های تحقیقاتی با مهارت‌  های مکمل را خلاصه می‌کند.

معرفی

            تعدادی از دستگاه ‌ های درگیر در ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) انتظار می‌رود که به‌طور پیوسته تا سال 2020 رشد کند. درآن ‌زمان، تعداد اشیاء هوشمند که قادر به صحبت کردن با یکدیگر هستند و با انسا کار می‌کنند باید حدود 50 میلیارد باشد، در نتیجه مقیاس اینترنت [1] - [17] و تحقق انقلاب با اینترنت اشیا (IoT) نام‌گذاری می‌شود، که در آن یکی از اهداف اصلی اعلام شده " اتصال به همه‌ چیز و همه‌کس در همه ‌جا و به همه ‌چیز و هر کس دیگری" است [4] [16]. ازسوی ‌دیگر، روبات، نقش مهمی در جامعه فردا بازی خواهد کرد، در ادامه کمک به انسان در انجام بسیاری از وظایف، عملیات کمکی به مونتاژ صنعتی، سیستم‌ های مدیریت امداد و نجات با حمایت نظامی، مراقبت ‌ های بهداشتی با سیستم اتوماسیون [6]، [12] - [18]. 

              روند تحقیق و کاربرد منجر به ظهور اینترنت روبات ‌ها [19]، و به برنامه ‌ های کاربردی رباتیک به‌کمک اینترنت اشیا شده است. هدف این مقاله، بررسی برخی از پیامد  های تکنولوژیکی خود، مسائل باز، و هدف حوزه مستلزم است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان برنامه های کاربردی رباتیک در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

IoT-aided robotics applications: Technological implications, target domains and open issues