چکیده

           در مطالعه پایداری در برنامه‌ریزی سیستم قدرت با محوریت یک واحد تولیدی بادی خاص (WPP)، این واحد در شرایط توزیع بار کامل در خروجی عمل می‌کند. انتظار می‌رود که پاسخ دینامیکی تأثیر چندانی از بارگذاری WPP های نزدیک نگیرد. به منظور بررسی اعتبار این روش و نیز درک بهتر اثر متقابل سطوح بارگذاری WPP های نزدیک روی پاسخ‌های دینامیکی در مقابل خطاهای سیستم قدرت، چهار مورد مطالعه‌ای با مناطق محلی مختلف و تجهیزات ژنراتور توربین بادی (WTG) متفاوت به کار رفته است. شبیه‌سازی‌های خطا روی پایگاه‌های داده سیستم قدرت واقعی و بزرگ صورت گرفته است. علی‌رغم اینکه بیشتر مطالعات عددی این روش را تأیید کرده‌اند اما برخی دیگر از مطالعات اظهار داشته‌اند که این روش لزوماً شرایط پایدار را نتیجه نمی‌دهد. تحلیل نوع دیگری از EMPT لازم است. ضمناً و به خصوص زمانی که مطالعه برنامه‌ریزی، مشکلات مربوط به پایداری یک WPP را مشخص می‌کند، و یا توانایی گذر از خطا برای سیستم مشخص می‌گردد، ترکیب‌های بیشتری از سطوح بارگذاری WPP می‌بایست مورد ارزیابی قرار گیرد. 

1. مقدمه

           انرژی باد به یکی از فناوری‌های انرژی جایگزین با سرعت پیشرفت بالا بدل شده است. در مطالعات برنامه‌ریزی سیستم قدرت، ارزیابی پایداری برای کی واحد تولیدی بادی جدید (WPP) بر اساس شبیه‌سازی‌های رویدادهای احتمالی در حوزه زمان صورت می‌گیرد. سناریوهای مختلف در این مطالعات اغلب شامل خطاهای اتصال کوتاه است که از نظر مکان، نوع و روند رفع خطا با هم متفاوت هستند. به منظور اجرای شبیه‌سازی‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری توالی مثبت به کار می‌رود، که در آن‌ها، مدل‌های ساده شده‌ای از (پایداری) دینامیکی و ژنراتور توربین بادی (WTG) برای مطالعات پایداری گذرا استفاده می‌شود. اطلاعات حیاتی پیرامون توسعه و اعتبار چنین مدل‌های WTG را می‌توانید در مراجع [1] تا [3] بیابید. 

         با معلوم فاکتورهای متعددی که روی پاسخ دینامیکی WPP اثر می‌گذارند و از سوی دیگر، این حقیقت که نتیجه‌گیری‌های مطالعات برنامه‌ریزی را می‌توان بر اساس تعداد محدودی از شبیه‌سازی‌ها به دست آورد، نقش روش مطالعه نمایان می‌شود. در حالت خاص، شبیه‌سازی‌های رویدادهای احتمالی می‌بایست روی یک مجموعه نمایشی از حالت‌های پخش توان صورت گیرد که بازگوکننده شرایط مختلف بار و سناریوهای مختلف توزیع توان تولیدی است. اغلب، شرایط بار کم و زیاد فصلی، شرایط نرمال و شرایط تحت استرس برای سیستم قدرت فرض می‌گردد. 

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان برنامه ریزی سیستم قدرت در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Setting the Loading Level of a Wind Power Plant in Power System Planning Stability Studies