چکیده 

         با رشد مشکل جدی ایمنی غذایی  در چین، به صورت مستقیم و غیر مستقیم سلامت مردم، کیفیت زندگی و امنیت زندگی آن‌ها مورد تهدید قرار گرفت. اقتصادها، سیاست‌ها و جامعه به عنوان یک کل تاثیر بیشتری دارند. به عنوان حوزه‌های موثر؛ کیفیت محصول و مدیریت و کنترل ایمنی، بسیاری از کشورها و مناطق مورد تحقیق قرار گرفتند، و سیستم ردیابی را توسعه دادند و از آن بهره برداری کردند. از یک طرف؛ این تکنولوژی‌ها قادر به کسب قابلیت ردیابی دقیق تر هستند، این نتایج نمی‌توانند مستقیما در بازارهای چینی استفاده شوند. بنابراین، مقالمه مفهوم تکنولوژی بلاک چین  را معرفی می‌کند، و اپلیکیشن تکنولوژی بلاک چین را در امنیت اطلاعات زنجیره تامین غذایی بررسی می‌کند و آن را با سیستم زنجیره تامین سنتی مقایسه می‌کند. 

1. مقدمه 

        از آنجایی که بیماری‌های ناشی شده از مواد غذایی در حال افزایش هستند، بسیاری از مصرف کنندگان کمتر به غذاها اطمینان دارند، بنابراین نیازمند اطلاعات دقیق در مورد تولید غذا هستند. در چند سال گذشته، چین به دوره حوادث مکرر ایمنی غذایی– شیر خشک کیفیت پایین، سس تند "سودان قرمز"، "سمی"- و غیره وارد شد، که پیامدهای جدی را در پی داشت. دولت اهمیت زیادی را برای مسائل ایمنی غذایی قائل است و انواع اقدامات واکنشی را اتخاذ کرده، و تاکنون نتایج قابل توجهی را حاصل کرده است. این مطالعه بیان میکند که بلاک چین یک راه حل نوآورانه برای کسب این اهداف ارائه می‌دهد: ابتدا، یک پرونده برای هر بخش تراکنش فراهم می‌کند که با بلوک‌هایی گروه بندی شده است و نمی‌تواند دستکاری شود. دوم، می‌تواند با سیستم ردیابی سنتی و سیستم نظارت دستی جایگزین شود، لذا مانع از این می‌شود که روش‌های سنتی زنجیره تامین از موارد تاثیرگذار نادرست رنج ببرد. به عبارت دیگر، ردیابی زنجیره تامین یک اقدام مهم برای حفاظت از ایمنی غذایی است، که مجوز غذایی و ایمنی غذایی را ارتقا می‌بخشد.

        این مقاله از نظریه‌های علوم اطلاعات، علوم مدیریتی، علوم سیستمی و متدهای پژوهشی، استفاده از استدلال، مقایسه، نظریه و تشریح متدهای پژوهشی برای مطالعه بلاک چین در زنجیره تامین غذایی استفاده می‌کند.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان ایمنی غذایی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Blockchain Application in Food Supply Information Security