چکیده

         مدیریت زنجیره تأمین سبز (جی اس سی ام) عملکردی است که در زمینه های مختلف (در میان شرکت هایی که به دنبال بهبود عملکرد محیط زیست خود هستند) به سرعت انتشار می یابد. هدف از معرفی سیستم جی سی اس ایمیتواند اخلاقی (برای مثال منعکس کننده ی ارزش های مدیران ) و یا تجاری (برای مثال به دست اوردن مزیت رقابتی ممکن از طریق هشدار در مورد نگرانی های محیط زیست) باشد. براساس یک پایگاه داده بیش از 4000 نوع امکانات تولید در هفت کشور او ایی سی دی، این مقاله عوامل و انگیزه های اجرای جی سی اس ایرا مورد ارزیابی قرار می دهد. ما به این نتیجه رسیده ایم که جی سی اس ای کاملا مکمل دیگر عملکردهای مدیریت پیشرفته می باشد و اینکه موجب بهبود عملکرد محیط زیست می شود. این تاثیرات روی عملکرد تجاری بسیار مبهم می باشد.

1. مقدمه

         مدیریت زنجیره ی تامین سبز عملکردی است که در زمینه های مختلف (در بین کشورهایی که به دنبال عملکرد محیط زیست خود هستند) به سرعت انتشار می یابد. هدف از معرفی سیستم جی سی اس ایمیتواند اخلاقی (برای مثال منعکس کننده ی ارزش های مدیران ) و یا تجاری (برای مثال به دست اوردن مزیت رقابتی ممکن از طریق هشدار در مورد نگرانی های محیط زیست) باشد.

         علی رغم رشد و گسترش انتشار و موفقیت ان،بسیاری از عوامل هنوز هم مانع اتخاذ شرکت ها به خصوص شرکت اس ام ای اس از سیستم جی سی اس ایمی شود. در سطح تجربی، چندین مطالعه عواملی را مورد بررسی قرار داده اند که یک شرکت را به سوی توسعه ی حیطه ی مدیریت و برخی از عملکردها در راستای زنجبره تامین سوق می دهد. محققان به این نتیجه رسیده اند که تقاضا در بازار و نیاز به تضمین در مورد انطباق با اصول و قواعد دقیق محیط زیست و گروه های جامعه موجب به کار انداخته شدن سیستم جی سی اس ایمی شود (دارنال و دیگر همکاران، سال 2008، نیویورک؛ دلماس و تافل 2004؛ زو و سارکیس 2007). از انجایی که یک تجزیه و تحلیل بر عوامل بیرونی توجه دارد نمیتوان درک و فهم کاملی از رفتارهای شرکت داشت. بنابراین در این مقاله توجه ما روی اهداف و انگیزه های استراتژی درونی است که می تواند شرکتی را به اتخاذ عملکردهای زیست محیطی در رابطه با زنجیره تامین سبز سوق دهد تا از مزیت رقابت بهره مند شود (شارفمان و دیگر همکاران، 2009). با در نظر گرفتن محرک های استراتژی تجزیه و تحلیلی از منافع و هزینه های جی سی اس ایانجام داده ایم که شرکتی را به اتخاذ جی سی اس ایو سپس به ازمایش میزان اثربخشی ان با دو دیدگاه زیست محیطی و تجاری تشویق می نماید.

ترجمه این مقاله با عنوان انوار جی سی اس ای در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Shadows and Lights of GCSE (Director of the Green Supply Chain): causes and effects of these operations are based on a study Multinational