چکیده

           امنیت آنلاین یک چالش برای اطمینان از تراکنش امن بر روی اینترنت است. احراز هویت کاربر، یک فرایند انسان محور است، که به‌عنوان پایه‌ی امنیت کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود و از این رو دسترسی به خدمات بانکداری آنلاین را تضمین می‌کند. افزایش استفاده از تکنولوژی برای به اجرا درآوردن اقدامات اضافی، توانایی بهبود کیفیت احراز هویت و امنیت آنلاین را می‌طلبد. هدف از این مقاله تعیین این است که اگر عواملی برای احراز هویت‌ کاربران وجود دارد، می‌تواند برای کاربران بانکداری اینترنتی نیز استفاده شود، برای مثال، شناسایی احراز هویت پس از طبقه‌بندی ایمنی آن‌ها براساس مرورگری که آنها استفاده می‌کنند، بررسی مبتنی بر وب برای تعیین برداشت مشتریان آنلاین از مهارت‌های خود و ایجاد کلمات عبور و شیوه‌های مدیریت و ضبط اطلاعات دموگرافیک همانند مرورگرهای استفاده شده، طراحی شده است. بعد از استفاده از یک ساختار برای عملکرد رمز عبور، که از تحقیقات قبلی بر روی مجموعه داده‌های یکسان بدست آمده است، مرورگر مورد استفاده با به کاربردن رمز عبور ضعیف مقایسه می‌شود. براساس نتایج بدست آمده، یک مورد می‌تواند توسط روش‌های تأیید هویت مختلف برای مشتریان و براساس مرورگر انتخابی آنان برای اطمینان در محیط آنلاین امن‌تر ایجاد شود. 

1. معرفی 

          رشد فوق العاده بانکداری آنلاین راه این مسیر را به وجود آورده است که مشتریان با ارائه‌دهندگان خدمات مالی تعامل برقرار کنند. تعامل اکثریت مشتریان با ارائه‌دهندگان خدمات به‌صورت آنلاین و از طریق مرورگر مورد نظر خود رخ می‌دهد و به طور فزاینده‌ای به سمت خدمات تلفن‌همراه در حال پیشرفت است. احراز هویت کاربر، پایه و اساس امنیت کامپیوتر (Conklin، Dietrich و Walz، 2004: 1) و کلمات عبور است، در ترکیب با اقدامات دیگر، احراز هویت کاربران بانکداری آنلاین بسیار حیاتی است. 

          کاربران کامپیوتر یک پیوند ضعیفی با امنیت آنلاین دارند زیرا شیوه‌های به‌کارگیری رمز عبور اثر مستقیمی بر سطح امنیت یک سیستم دارد (Gehringer، 2002: 369). نه تنها انتخاب و مدیریت رمزهای عبور ممکن است رمز عبور را در معرض سوءاستفاده احتمالی قرار دهد (Furnell و، 2005: 10). بلکه اگر کاربران رمزهای عبور خود را به درستی انتخاب و مدیریت نکنند اکثر سیستم‌های امنیتی پیشرفته به خطر می‌افتند (Tam، Glassman و Vandenwauver، 2010: 233). علیرغم وجود مشکلات مربوط به امنیت رمز عبور، کلمه عبور به‌عنوان ابزاری برای شناسایی کاربران، چه به تنهایی یا ترکیبی، رایج‌ترین روش احراز هویت است (Furnell و، 2005: 9 و 11). 

ترجمه این مقاله با عنوان امنیت بانکداری اینترنتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Improving Internet Banking Security by using Differentiated Authentication based on Risk Profiling