چکیده

      تلاش های موفق در تحقیقات تشخیص حرکات و اشارات دست در طی دو دهه گذشته, راه را برای سیستم های تعامل طبیعی انسان-کامپیوتر هموار کرده است. چالش های حل نشده مانند شناسایی قابل اعتماد فاز ژست گرفتن، حساسیت به اندازه، شکل و تغییرات سرعت و مسائل ناشی از انسداد، تحقیقات در مورد تشخیص ژست دست را هنوز بسیار فعال نگهداشته است. ما یک بررسی از الگوریتم های تشخیص ژست دست مبتنی بر بینایی که در 16 سال گذشته گزارش ارائه می دهیم. روش های استفاده کننده از دوربین های RGB و RGB-D با مقایسه های کمی و کیفی الگوریتم ها بررسی می شوند. مقایسه کمی الگوریتم ها با استفاده از مجموعه ای از 13 معیار انتخاب شده از صفات مختلف الگوریتم و روش تجربی اتخاذ شده در ارزیابی الگوریتم انجام می شود. ما به لزوم در نظر گرفتن این معیارها همراه با دقت تشخیص الگوریتم برای پیش بینی موفقیت آن در کاربردهای دنیای واقعی اشاره می کنیم. این مقاله همچنین به بررسی 26 پایگاه داده ژست دست در دسترس عموم و ارائه لینک های وب برای دانلود آنها می پردازد.

1. مقدمه

      ارتباطات غیرشفاهی که شامل ارتباطات از طریق حرکات دست، حالات بدن و بیان های چهره می شود، حدود دو سوم کلیه ارتباطات بین انسان ها را تشکیل می دهد [1]. حرکات دست یکی از رایج ترین انواع زبان بدن هستند که برای ارتباط و تعامل استفاده می شوند. در حالی که بقیه بدن, نشان دهنده یک حالت عمومی تر عاطفی است، حرکات دست می توانند محتوای زبان خاص خود را در آن داشته باشند (2). با توجه به سرعت و ظرافت در تعامل، حرکات دست به طور گسترده در زبان های اشاره و سیستم های تعامل انسان-کامپیوتر استفاده می شود. 

      یک هدف مداوم در طراحی واسطه انسان-دستگاه، میسر ساختن تعامل موثر و درگیرانه است. به عنوان مثال، سیستم های تشخیص حرکت دست مبتنی بر بینایی (HGR) می توانند تعامل بدون تماس در محیط های استریل مانند اتاق های جراحی بیمارستان را میسر سازند یا به سادگی کنترل های درگیرانه برای برنامه های سرگرمی و بازی را فراهم کنند. با این حال HGR به اندازه تعامل مبتنی بر صفحه کلید و موس استاندارد, قوی نیست. مسائلی مانند حساسیت به اندازه و تغییرات سرعت، عملکرد ضعیف در برابر پس زمینه های پیچیده و شرایط مختلف نوردهی و تشخیص قابل اعتماد از فاز ژست، استفاده از حرکات دست را به عنوان یک روش معتبر در طراحی واسطه محدود کرده اند.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اشارات دست در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Recent methods and databases in vision-based hand gesture recognition: A review