چکیده

         ما تجربه خودمان را در استفاده مجدد موثر نرم افزار در تیم مهندسی که با استفاده از یک روش توسعه ناب در سطح جهانی به اشتراک گذاشته ایم. این مقاله به تشریح طرح کلی مراحل کار، با شروع از شناخت پتانسیل برای استفاده مجدد، اقدامات انجام شده برای فعال کردن استفاده مجدد نظام در پروژه ها، با چالش های مواجه شده، و اقدامات اصلاحی انجام شده برای اطمینان از اثر استفاده مجدد سیستماتیک، می پردازد. دروس اصلی به دست آمده عبارتند از: ) شناسایی حوزه مربوطه برای استفاده مجدد، II) مسئولیت های صریح اختصاص یافته برای توسعه کامپوننت های استفاده مجدد، III)  تهیه زیرساخت های موثر، IV) تعریف فرآیندهای دقیق تر توسعه نرم افزار برای استفاده مجدد قطعات ، و V) ایجاد یک تیم متمرکز برای اجزای توسعه استفاده مجدد. نتایج حاصل از طرح استفاده مجدد موفق ما از جمله افزایش قابل توجه در کیفیت و استفاده مجدد از 12 درصد از کل کد توسعه داده شده، ارائه شده است.

1.مقدمه

        ما تجربه خودمان را در استفاده مجدد موثر نرم افزار در تیم مهندسی که از 1000 مهندس در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا، به اشتراک گذاشته ایم. 

2. پیش زمینه

         سازمان ما محصولات در یک صنعت بسیار کنترل شده را توسعه می دهد. ما در حال توسعه سخت افزار، نرم افزار و سیستم عامل به عنوان محصول برای خانواده های مختلف هستیم. با توجه به ماهیت این صنعت، این محصولات دارای چرخه حیات طولانی هستند و انتظار می رود که به طور مشخص برای چند دهه به کار روند. علاوه بر این، محصولات باید الزامات قانونی را که مستلزم انطباق با استانداردهای صنعت هستند را نیز داشته باشند. از این رو، برای محصولات ما، کیفیت غیر قابل مذاکره است.

         برای اطمینان از تحویل به موقع، این تیم بر روش توسعه نرم افزار ناب تکیه کرده است [1،2]. این تیم بیش از 10 سال مسئله ای را که با توسعه نرم افزار جهانی [3،4] ارائه شده بود را خطاب کرده بود (طرح کرده بود).

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان استفاده مجدد از نرم افزار در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

An Approach for Enabling Effective and Systematic Software Reuse: In a Globally Distributed Software Engineering Team That Uses a Lean Development Methodology