چکیده

           این مقاله نتایج و گزاره ‌های تحقیقات مدیریتی دانش سازمانی را در بین سال‌های 2001 – 2007 مورد بحث قرار می‌دهد. این تحقیقات، هدف منحصر به ‌فردی از بررسی و تجزیه و تحلیل فرآیندهای موثر "مدیریت دانش"(KM)  در سازمان در سطح جهانی دارد. هدف اصلی، بررسی و تجزیه و تحلیل مفاهیم، انگیزه‌ها، شیوه‌ها، معیارها و نتایج فرآیند های مدیریت دانش است که در صنایع مختلف اجرا شده است. اولین مجموعه از مطالعات شامل 20 مورد مرتبط در جهان است و اساسس برای یک چارچوب نظری است. این پیشنهاد تئوری پس از آن برای اثبات در یک مطالعه کیفی با سه سازمان بزرگ در فهرست برنامه ‌های سازمانی برزیل قرار داده شد. نتایج حاصل از این مطالعه کیفی نگاشت و سوالات برای تحقیقات جدید در مورد اجرای یک استراتژی مدل سازمانی مبتنی بر دانش را معتبر ساخت.

معرفی

           بحث، درباره‌ی مدیریت دانش (KM) و همچنین به‌طورعمده در مورد انتشارات اخیر و کارهای تحقیقاتی از نویسندگان اصلی از حوزه کتابداری و علم اطلاعات مانند داونپورت و کرونین (2000) است. آنها نشان می‌دهند که: 

(...) هر چند توجه علمی و حرفه‌ای در دهه‌ی گذشته قابل توجه است، اما مفهوم هنوز پایدار است: واژه در حوزه‌هایی با هر ادعا که نشان دهنده‌ی فهم جزئی با بیان قطعی از این مفهوم است متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. (داونپورت و کرونین، 2000) 

          ما در نظر داریم در این مقاله در مورد مفهوم KM نه تنها در منابع موجود، بلکه از مشاهدات سازمان در سطح جهانی که فرآیندهای KM را با هدف بحث علمی در حوزه اجرا می‌کنند، بحث کنیم. در نتیجه یک نگاشت یکپارچه می‌تواند بیشتر در موضوع بحث مورد استفاده قرار گیرد.

ترجمه این مقاله با عنوان استراتژی ‌های سازمانی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

STRATEGIC KNOWLEDGE MANAGEMENT: IN SEARCH OF A KNOWLEDGE-BASED ORGANIZATIONAL MODEL