چکیده

           هدف این پژوهش، تجزیه و تحلیل تاثیر سرمایه انسانی بر عملکرد مالی، تاثیر سرمایه انسانی بر استراتژی های رقابتی و تاثیر استراتژی‌ های رقابتی بر عملکرد مالی است. این نمونه ها متشکل از ۶۸ مدیر در شرکت های کوچک و متوسط (SME) در استان ریائو می باشند که درگیر در بخش تولید هستند. نتایج با استفاده از تحلیل مسیر نشان می دهند که سرمایه انسانی تاثیری بر عملکرد مالی و استراتژی های رقابتی دارد. استراتژی های رقابتی اثری بر عملکرد مالی دارند. سرمایه انسانی برای انتخاب استراتژی رقابتیِ مناسب مهم است. انتخاب استراتژی رقابتیِ مناسب، عملکرد مالی را بهبود می دهد. انتخاب استراتژی رقابتی مناسب، برای ایجاد استراتژی ها و محصولات متنوع ضروری است. زمانی که شرکت های کوچک و متوسط بر حوزه های خاصی تمرکز می کنند، بهبود عملکرد مالی با رشد دارایی های صنعتی منعکس می شود.

مقدمه

          شرکت های کوچک و متوسط (SME ها) به طور مداوم در حال رشد و توسعه هستند. با اینکه این شرکت ها کسب و کارهایی در مقیاس کوچک هستند، نقش آن ها در حمایت از اقتصاد و ایجاد مشاغل جدید بسیار قابل توجه است. استان ریائو منطقه ای با پتانسیل فراوان است و منابع طبیعی زیادی دارد، هم منابع زمینی و هم منابع دریایی. با توسعه سرمایه گذاری از سراسر اندونزی، ریائو را استانی در یکی از مناطق قرار دادمد. مزیت دیگر، جوی مساعد است که همیشه حفظ می‌شود، بنابراین وقتی سرمایه گذاران به این منطقه نگاه می کنند، در کسب وکار سرمایه گذاری خواهند کرد. پتانسیل ریائو با سرمایه‌گذاری بالا در منطقه نشان داده می شود. این امر را می توان با رشد اقتصادی دید که همیشه بالاتر از میانگین ملی است. رشد اقتصادی در این استان بسیار خوب است و افزایش رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، شرایط مساعد در ریائو یکی از مهم ترین دارایی ها در کمک به توسعه کسب وکار است. توانمندسازی شرکت های کوچک و متوسط، یکی از پایه های اقتصاد ریائو است. در سطح ملی، شرکت های کوچک و متوسط بیش از ۵۱.۲ میلیون واحد کسب وکار یا ۹۹.۹۸ درصد از کل مشارکت کنندگان اقتصادی را تشکیل می دهند و سهم آن ها در نیروی کار به ۹۷.۰۴ درصد از کل نیروی کار رسیده است.

          کسب و کارهای کوچک و متوسط در استان ریائو، در طول زمان به افزایش خود ادامه می دهند. آگاهی رو به رشد از کارآفرینی، یکی از عوامل اصلی این افزایش است. هر ساله رشد SME ها در استان ریائو، از ۵ تا ۱۰ درصد متغیر است. در سال ۲۰۱۶ تعداد شرکت های کوچک و متوسط در حوزه تجارت ۷۷،۱۵۶، در حوزه خدمات ۱۹،۶۵۶، در حوزه تولید 12,760 و در حوزه صنعت ۱۱،۳۲۰ بود. تعداد شرکت های کوچک و متوسط در شهر بنگکالیس، ۴۲،۰۲۹ بود. شرکت های کوچک و متوسط در شهر بنگکالیس در استان ریائو برای توسعه سالم به کمک مالی نیاز داشتند. در سال ۲۰۱۸ دولت استانی به دنبال تخصیص سرمایه کمکی به تعاونی ها بود. این سرمایه کمکی برای توانمند سازی شرکت های کوچک و متوسط ارائه شده تا بهره وری تجاری آن‌ ها افزایش پیدا کند. هریک از شرکت های کوچک و متوسط شهر بنگکالیس، 10 تا 200 میلیون روپیه ی اندونزی سرمایه دریافت کردند (ساری، ۲۰۱۶). 

این مقاله در نشریه Ijstr منتشر شده و ترجمه آن با عنوان استراتژی های رقابتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Effect Of Human Capital And Competitive Strategies Against The Financial Performance Of Small And Medium Enterprises