چکیده

        ارزش سرمایه گذاری در شرکت های استارت آپ جهت انجام ارزیابی دشوار می باشد، زیرا پرداخت ها در آینده صورت گرفته و داده های ورودی آنها نیز نا مشخص است. برخی از این شرکت ها بر اساس روشهای رایج و سنتی بیش از مقدار متعارف خود ارزش گذاری شده اند که می توان به ارزش خالص فعلی که برای سه عامل ارزش در صنایع دارای نوآوری غیر قابل محاسبه است، اشاره کرد: سرمایه فکری به عنوان موتور نوآوری و خلاقیت، قدرت بازار به عنوان انتظار از قدرت انحصاری هنگام ارائه نوآوری و همچنین فرآیند رشد که ممکن است در طی موفقیت صورت گیرد، شناخته می شود.

        این مقاله یک مطالعه موردی را در مورد استارت آپ بیوتکنولوژی ارائه کرده و از روش تخریب خلاق- گزینه های واقعی (CD-ROA) که هر سه عامل محرک ارزش گذاری را در نظر می گیرد و قادر به بیان میزان سرمایه سرمایه گذاران برای سهام یک شرکت در این صنعت است، استفاده می کند. این موضوع نشان می دهد که این قیمت ها به عنوان قیمت گذاری بیش از حد متعارف محسوب نمی شوند، اما به عنوان تشخیص ظرفیت رشد گسترده شرکت ها که بخشی از صنایع دارای خلاقیت بالا را تشکیل می دهند، در نظر گرفته می شوند. 

 معاملات تجارت را در مورد بهترین سناریو ها آغاز کردند. 

        پس از گذشت بیش از ده سال از این رویکرد و همچنین تقویت قیمت های بازار بیوتکنولوژی، مورگان استنلی به مشتریان خود توصیه کرد تا بر روی نام های بیوتک با کیفیت بالا و با رشد خطی بالا یا پایین سرمایه گذاری کنند. به طور کلی، ارزش گذاری این گونه از شرکت ها با استفاده از روش های معمول مانند جریان نقدینگی تنزیلی با قیمت گذاری بیش از حد صورت می گیرد. آنها نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه در بخش تحقیق و توسعه با توجه به آزمایشات بالینی و تصمیمات سازمان غذا و دارو (FDA) بوده و تنها بخش محدودی از آنها مزیت هایی را نشان می دهند. همچنین هنگامی که این شرکت به صورت عام عرضه شود، محصولات آنها در مراحل اولیه توسعه قرار خواهد داشت. در نتیجه عدم اطمینان قابل توجهی در مورد ارزش آنها وجود دارد.

ترجمه این مقاله با عنوان ارزش استارت آپ در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Value of a Biotechnology Start-up