چکیده 

           هدف این مقاله مطالعه تأثیر تأمین اطلاعات صعودی درباره جاهای پارک در خیابان بر پویایی پارکینگ تحت شرایط ناهمگون است. با استفاده از نمونه شبیه‌سازی بر اساس عامل هوشمند، عملکرد استراتژی ارتباط صعودی وسیله نقلیه با وسیله نقلیه و استراتژی‌ای که حسگرهای پارکینگ و ارتباط وسیله نقلیه با وسیله نقلیه ترکیب‌شده‌اند باهم مقایسه شده است درروش دوم فضاهای پارک در خیابان تمامی با حس‌گرهایی که قابلیت انتشار وضعیتشان رادارند مجهز شده‌اند.

         نتایج نشان می‌دهد که زمان جستجو برای اتومبیل‌هایی که "هوشمند" هستند کاهش‌یافته، به‌ویژه در شرایط فضای ناهمگون و برای استراتژی حسگر بنیان. علاوه بر این در مورد استراتژی حسگر بنیان، نتایج نشان داد که اتومبیل‌های هوشمند بهتر از اتومبیل‌های معمولی در تمامی شرایط در مورد فاصله پیاده‌روی عمل کردند. آثار مثبت استراتژی وسیله نقلیه با وسیله نقلیه محدود به بهبود فاصله پیاده‌روی بود.

1. مقدمه

         تأمین اطلاعات برای رانندگانی که در جستجوی جای خالی برای پارک کردن هستند منجر به کاهش گشت زنی برای پیدا کردن جای پارک و درنتیجه کاهش آلودگی هوا، تراکم ترافیک و سایر آثار منفی مربوط به ترافیک اتومبیل می‌شود [1] – [3]. باوجودی که شهرهای سرتاسر جهان فناوری‌هایی برای تأمین اطلاعات درباره امکانات پارکینگ‌های خارج از خیابان ارائه کرده‌اند. در عوض اطلاعاتی که مبنی بر وضعیت بود یا نبود فضای پارک در خیابان باشد تا روزهای اخیر وجود نداشته است. اگرچه این امر به‌سرعت نیز در حال تغییر است چراکه تعداد زیادی از شرکت‌ها برنامه‌هایی وارد بازار کرده‌اند که چنین اطلاعاتی را در اختیار مردم می‌گذارند [4] – [6]. با استفاده از نفوذ گسترده گوشی‌های هوشمند و وسایل مسیریابی موجود در اتومبیل‌ها هم‌اکنون این امکان وجود دارد که اطلاعات صحیحی در سطح فضاهای پارک شخصی را فراهم کرد.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای  منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  ارتباط وسیله نقلیه در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Potential Impact of Vehicle-to-Vehicle Communication on On-Street Parking Under Heterogeneous Conditions