خلاصه 

        تقریبا در سرتاسر دنیا پذیرفته شده است که اینترنت نقشی مهم و روبه فزونی در زندگی تک تک ما ایفا می‌کند. چه در محیط کاری یا تجاری بخواهیم ارجاعی انجام دهیم، چه در مورد اطلاعات، ارتباطات و استراحت باشد، همگی به این نوآوری در فناوری وابسته هستند. اینترنت فضایی بشدت گسترده، پیچیده و در عین حال ساده است که در بسیاری از ما علاقه‌ای برمی‌انگیزد. ظرفیت بالقوه بسیار بالا در توسعه یک کسب‌وکار سبب شد تا مفاهیم جدید نظیر تجارت الکترونیک و بازرگانی الکترونی به وجود آمده و رشد پیدا کنند. در طول زمان معلوم شده که نه تنها جایگزین‌های الکترونیکی هستند بلکه جایگزین‌های بسیار سوددهی نسبت به روش‌های سنتی کسب‌وکار و تجارت هستند. در این مقاله، من به مطالعه تاثیرات اینترنت بر روی کسب‌وکار می‌پردازم و بر تغییراتی تمرکز می‌کنم که اینترنت با خودش در به پیش‌بردن یک کسب‌وکار به دنبال می‌آورد. 

مقدمه 

        انسان در طول تاریخ تکاملی خود، شاهد توسعه بیشتر انقلابات کشاورزی، صنعتی، فنی و علمی بوده و در آنها نقشی فعالانه بازی کرده است. از سوی دیگر، این تحولات جهش‌های کیفی اصلی بوده‌اند که استانداردهای زندگی مردم در مقیاس جهانی را بهبود بخشیده‌اند. در جهان تجارت امروز، فناوری به چشم کاتالیزگر مهمی به منظور بازسازی فعالیت‌های تجاری و راهبردهای توسعه کسب‌وکار دیده می شود. نشان داده شده که فناوری‌های دیجیتالی موتور محرک رشد افتصادی و رقابت هستند. 

         بدون شک قرن بیست‌ویکم از سوی تاریخ‌نگاران به منطله دوره‌ای از تغییرات بی‌همتا در دنیای کسب‌وکار شناخته خواهد شد. فقط در عرض چند سال، تمامی صنایع به مقدار بسیار زیادی متحول شده‌اند، صدها هزار شرکت جدید ظاهر شده است، فرصت‌های بزرگی توسط کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کسب شده یا از دست رفته است. تمامی اینها نتیجه فناوری دیجیتال بوده است. فناوری‌های جدید نظیر اینترنت، تلویزیون دیجیتال، تلفن‌های همراه، تجهیزات خانگی و وسایل الکترونیکی "اسمارت" مورد استفاده عموم قرار گرفته‌اند. این امر سبب گشوده شدن راهی برای انجام کسب‌وکار به روش‌های جدید شده است که پس از انقلاب صنعتی بی‌نظیر بوده است. بسیاری به این روند، لقب "انقلاب تجارت الکترونیک" داده‌اند، انگاره‌ای که تصویر بسیاری از شرکت‌ها، حاکمیت‌ها و مردم را در هر نقطه‌ای شکل داده است. 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اثر اینترنت در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The impact of the Internet on the business environment